gegevens in cel plaatsen afhankelijk van waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peekhamer

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2012
Export uit ons planningsprogramma levert mij uitgevoerde inspecties op in excel. Om deze te kunnen aansluiten met mijn grootboek heb ik in de planning tarieven nodig die ik via macro wil laten toevoegen.

Tarief is afhankelijk van 2 feiten:
het soort inspectie:
- verkorte , volledige of 'volledige inspectie nieuwe klant'
en
- aantal medewerkers in dienst

en dan zit er ook nog verschil in het tarief tussen verkort en volledig..
verkort met 1-4 fte kost 400, volledige kost dan 500
verkort met 5-9 kost 500, volledige 800
verkort 10-100 kost 500, volledige 1000
verkort 101-200 kost 500, volledige 1300
verkort 201+ kost 675, volledige 1300.

dit is voor mij een stap te ver.
ik heb al zitten denken om een extra werkblad toe te voegen met verticaal zoeken functies etc maar dat is ook nog niet zo simpel.

Kan iemand mij op weg helpen?

(ohja, de soort inspectie en het aantal werknemers staan beiden in kolommen op het werkblad)

Misschien dat je sneller een antwoord krijgt als je er een bijlage bijdoet met de gegevens en duidelijk uitleg wanneer je wat waar wilt.

Niels

Zie bijlage voor een vereenvoudigd bestand.

Kolom A zijn de inspecties waarbij het tarief afhankelijk is van het aantal fte.
Kolom B is aantal fte.

En er naast staat de prijstabel.

Wat ik nu wil is dat hij in kolom C het geldende tarief neerzet wat geldt voor deze inspectie.

Ik vind het lastig omdat ie 'dubbel-afhankelijk' is.. dat lijkt me dan een combinatie van horizontaal- en verticaal zoeken te worden?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
zie bijlage....
Lijkt me niet een combinatie van horizontaal- en verticaal zoeken te worden, je zit in het VBA gedeelte van het forum.

Bekijk bijlage helpmij.xlsm

Niels

Laatst bewerkt:
Goh fantastische code. Ik zit er al een tijdje naar te staren maar ik begrijp hem echt niet, is echt hogere wiskunde voor mij...

In het "echte" bestand staat de soort inspectie in kolom F en het aantal medewerkers in kolom J. Tarief moet terechtkomen in kolom K.
Daarnaast zijn er behalve deze soort inspecties nog veel meer soorten inspecties met hun eigen tarieven. Die zijn echter weer niet afhankelijk van aant. fte's. Het is ws ook mogelijk om deze automatisch van prijzen te laten voorzien alleen heb ik geen idee hoe ik dit dan in moet passen in deze code. De prijstabel wordt dan een extra blad in het bestand dat ik "tarieven" noem.

Hoe zou ik dit erbij moeten verwerken? heb je hier ook gegevens van nodig in een bestand (als je er nogmaals moeite voor zou willen doen natuurlijk!)

Laatst bewerkt:
Niels,

nogmaals bedankt voor je moeite, ik ga de code eens uitvoerig bestuderen!
Voor nu zet ik hem even op opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan