enkele vraagjes met betrekking tot vba en form, zie hierbij ook de plaatjes voor evt. verheldering
Dag allemaal, ik heb de volgende vragen
1. Ik wil met de knop opslaan pas opslaan als de checkbox aangevinkt is.
Daaarvoor schreef ik ongeveer het volgende, maar dat werkt niet:
IF checkbox.checked = true THEN
opdracht...
ELSE: MsgBox("u dient checkbox aan te vinken")
END IF
2. in tblGebruiker is afdeling een integer. In het formulier doe ik na het bekendworden van user id een dlookup bij alle persoonlijke gegevens. Maar bij afdeling lukt het niet, iemand een oplossing?
Heb nu dit, maar werkt niet:
txtafdeling = Trim(Dlookup("naam", "tblafdeling", "id= "tblgebruikers.afdeling" AND "gebruikerid='" & Me.txtgebruikerid & "'"))
krijg dan foutmelding; function of variable verwacht, of bestandtypen komen niet overeen.
3. Iemand ook evt. een oplossing voor opslaan?
Gaat om een INSERT INTO die in tblInvoerDAg en InvoerSpecifiek opgeslagen dient te worden. Velden die leeg worden gelaten bij taak, uren en aantal moeten niet opgeslagen worden. Dit is vrij lastig omdat het om meerdere tabellen gaat en de NOT NULL niet moet worden opgeslagen
Iemand oplossing(en)? B.v.d.
Gr. Le0
Dag allemaal, ik heb de volgende vragen
1. Ik wil met de knop opslaan pas opslaan als de checkbox aangevinkt is.
Daaarvoor schreef ik ongeveer het volgende, maar dat werkt niet:
IF checkbox.checked = true THEN
opdracht...
ELSE: MsgBox("u dient checkbox aan te vinken")
END IF
2. in tblGebruiker is afdeling een integer. In het formulier doe ik na het bekendworden van user id een dlookup bij alle persoonlijke gegevens. Maar bij afdeling lukt het niet, iemand een oplossing?
Heb nu dit, maar werkt niet:
txtafdeling = Trim(Dlookup("naam", "tblafdeling", "id= "tblgebruikers.afdeling" AND "gebruikerid='" & Me.txtgebruikerid & "'"))
krijg dan foutmelding; function of variable verwacht, of bestandtypen komen niet overeen.
3. Iemand ook evt. een oplossing voor opslaan?
Gaat om een INSERT INTO die in tblInvoerDAg en InvoerSpecifiek opgeslagen dient te worden. Velden die leeg worden gelaten bij taak, uren en aantal moeten niet opgeslagen worden. Dit is vrij lastig omdat het om meerdere tabellen gaat en de NOT NULL niet moet worden opgeslagen
Iemand oplossing(en)? B.v.d.
Gr. Le0
Laatst bewerkt: