• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens in enkele rijen verdelen over 3 rijen in ander werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

ivandonkersgoed

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 sep 2009
Hallo forum-lezers!

Ik hoop dat er iemand is die mij (op weg) wil helpen met het volgende.
Bekijk bijlage voorbeeld sales invoice test.xlsx
In bijgaand bestand staan 2 tabbladen, Adressenlijst en Blad1.

De adressenlijst wordt door iemand anders gevuld met de gegevens van verschillende personen (250 personen totaal ongeveer). Om deze gegevens te kunnen verwerken moeten ze eigenlijk in het format staan zoals in Blad1 te zien is. Dit laat ik niet direct doen omdat het voor een persoon met weinig Excel ervaring nogal onduidelijk is. Per regel een nieuw persoon is overzichtelijker.

Het zou voor mij heel makkelijk zijn als ik niet, zodra de volledige lijst bij mij wordt aangeleverd, alles handmatig hoef over te nemen. Of dat ik eerst handmatig de verwijzingen naar de juiste cellen hoef te maken.
Maar hoe krijg ik nu de gegevens van 1 regel verspreid over 3 regels? Ik heb al veel forumberichten bekeken maar nog niet gevonden wat ik zocht. Daarom toch maar deze specifieke vraag gesteld.

Alvast bedankt voor je tijd!

Beste Ivan
Voor deze
omdat het voor een persoon met weinig Excel ervaring nogal onduidelijk is
Voor mij ook is het ook onduidelijk en ik heb een klein beetje ervaring;)
Als ik de titel van uw vbtje bekijk probeer je aan de hand van de gegevens in een bepaalde rij in het tabblad 'Adressenlijst' een invoice (factuur) te maken.
Is het dan niet makkelijker om via een Userform de gegevens op te halen uit het tabblad 'Adressenlijst" en in een bepaalde factuurlayout te zetten, nadien factuur opslaan, opslaan als PDF, printen, weeet ik veel? Of zie ik nu helemaal verkeerd?

Ik probeer niet een factuur te maken. Uiteindelijk is dat wel mijn doel maar daar gebruik ik een ander programma voor. En om de gegevens in dat programma in te kunnen lezen moet het in de format staan zoals in Blad1.

Het format in Blad1 kent 3 regels per factuur. Regel 1 is de kopregel, daarin komt naam/adres/plaats/referentie etc. Regel 2 en verder zijn de factuurregels, daar komt o.a. in grootboekrekening en bedrag. Het zou dus mooi zijn als de gegevens die zijn ingevoerd in adressenlijst automatisch verdeeld worden over de 3 regels per factuur in Blad1. Maar dan zonder dat ik in elke cel van Blad1 hoef te typen welke cel uit adressenlijst hij zijn gegevens vandaan moet halen.

Je kunt werken met een hulpveld waarin staat welk regelnummer je moet hebben en dan kun je daarmee en de INDEX functie de gegevens van de juiste regel ophalen. Ik heb een werkblad toegevoegd met een voorbeeldje.

Bijlagen

Dank je Marcel! Met die hulprij ben ik verder gaan stoeien maar dan met INDIRECT. En dat is me inmiddels gelukt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan