• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens in excel administratie verschuiven steeds.

Status
Niet open voor verdere reacties.

prutje

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2011
Hallo keien,

Ik heb een vreselijk probleem, waar niemand mij bij kan helpen, vandaar dat ik jullie schrijf, want jullie weten zo ontzettend veel problemen op te lossen.
Ik hou een administratie bij van ca. 1200 leden.
Deze heb ik in kolommen gezet als volgt:
A-lidnr.
B-datum
C-Man of Vrouw
D-Naam
E-Adres enz.

Nu gebeurt de laatste maanden steeds dat b.v. het lidnr. zomaar 3 cellen omhoog staat. Dus deze staat niet meer bij de juiste persoon.
Ook is het gebeurd dat de straatnamen verschoven zijn, dus dat klopt ook niet meer.
Enz. ook de overige gegevens in de andere kolommen kunnen zomaar van plaats veranderd zijn.

De administratie is gemaakt in Microsoft Office Excel 2003.

Zover ik kan nagaan zit er geen systeem in. Ik bedoel hiermee dat er hele stukken van de administratie goed zijn blijven staan.
Dit is voor mij een nachtmerrie want ik zal ieder lid met zijn gegevens moeten controleren.1200 stuks is best veel.

Ik hoop van harte dat jullie een oplossing weten of misschien weten jullie welke fout ik heb gemaakt.
Nog even dit: deze administratie bestaat al wel 10 jaar en ik doe het ca. 3 jaar en heb nooit last van dit probleem gehad.
Ik werk dus met Microsoft Office 2003 op een laptop waarop windows 7 staat.

Bij voorbaat hartelijk dank.
G.Severin

Dit is een Word forum; ik krijg echter de indruk dat je een Excel probleem hebt. Als dat zo is, zou ik de vraag in het Excel forum stellen, en niet hier.

Nee niet opnieuw een vraag openen. Gewoon vragen om de te verplaatsen. Is inmiddels gebeurt.

Moeilijk te zeggen hoe het kan.

Mogelijke oorzaken:
Verkeerd sorteren.
Verkeerd kopiëren en plakken
per ongeluk waarde verslepen.

Voorlopige actie:
De meest logische correctie is een foutloos backup bestand te gaan gebruiken.
Omdat er geen systeem in zit zal excel het niet kunnen corrigeren.

Toekomst actie:
Zorg altijd voor een up to date backup bestand.
Beveilig het bestand tegen per ongeluk overschrijven van cellen.

Heb je soms macro's lopen die bepaalde handelingen moeten uitvoeren ?
Werk je gegevens bij met een Userform zodat er geen manuele handelingen op het werkblad uitgevoerd moeten worden.

Laatst bewerkt:
Hoi,
Ben je de enige die het bestand gebruikt of zijn er ook collega's of andere die het bestand kunnen openen en bewerken :(
-Wat doe je verder me de gegevens...is het wel nodig om in het hoofdbestand te werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan