Hallo, ik gebruik een form om data naar de database te schrijven.
In eerste instantie kan ik dat uitlezen op een pagina met een tabel die alle entry's netjes onder elkaar zet en achter elke entry een button [show] laat zien.
Mijn bedoeling is nu als ik op [show] druk hij de gegevens van dat record ophaalt uit de database en deze weer in de form zet. Er zijn dan een paar velden die aangepast kunnen worden en kan het record geupdate worden.
Nu had ik met hier en daar lezen en stukjes code zien zelf wat geknutseld en "het werkte". Totdat de database nog een record kreeg, die ook netjes in de tabel te zien was en een [show] knop had. Toen ik daar op drukte kreeg ik wel een netjes ingevuld formulier maar met de data uit het eerste record, je raad het al al maak ik nog 50 entry's aan elke keer krijg ik alleen de data te zien van het eerste record.
Ik zal hieronder de code neerzetten die ik gebruik, misschien kan iemand mij een idee geven?
Check.php: Dit haalt de data uit de database en geeft het weer in een tabel
Update.php: Met dit script wil ik de aangepaste velden weer wegschrijven naar de database
In eerste instantie kan ik dat uitlezen op een pagina met een tabel die alle entry's netjes onder elkaar zet en achter elke entry een button [show] laat zien.
Mijn bedoeling is nu als ik op [show] druk hij de gegevens van dat record ophaalt uit de database en deze weer in de form zet. Er zijn dan een paar velden die aangepast kunnen worden en kan het record geupdate worden.
Nu had ik met hier en daar lezen en stukjes code zien zelf wat geknutseld en "het werkte". Totdat de database nog een record kreeg, die ook netjes in de tabel te zien was en een [show] knop had. Toen ik daar op drukte kreeg ik wel een netjes ingevuld formulier maar met de data uit het eerste record, je raad het al al maak ik nog 50 entry's aan elke keer krijg ik alleen de data te zien van het eerste record.
Ik zal hieronder de code neerzetten die ik gebruik, misschien kan iemand mij een idee geven?
Check.php: Dit haalt de data uit de database en geeft het weer in een tabel
PHP:
<title>Check</title>
<table width="1200" hight="115" border="4" cellpadding="2"
</table>
<?php
include ('config.php'); //Het verbindingsscript ophalen
$result = mysql_query("SELECT * FROM invoer");
$data2 = mysql_fetch_array($result);
$result = mysql_query( "SELECT ticketnr,datum,begin,categorie,plaats,netwerk,kort,aansturing FROM invoer WHERE eind =''" )
or die("SELECT Error: ".mysql_error());
print "<table width=1200 border=4>\n";
while ($get_info = mysql_fetch_row($result)){
print "<tr>\n";
foreach ($get_info as $field)
print "\t<td><font face=arial size=1/>$field</font></td>\n";
print "<td><form method='post' action='output.php'><input type='hidden' name='show' value='$data2[0]' /><INPUT TYPE='submit' height='2' NAME ='test' VALUE='open'></form></td>";
print "</tr>\n";
}
print "</table>\n";
mysql_close($link);
?>
<p> </p>
<form action="invoer.php" method="post">
<input type="submit" value="Nieuw Log" > </form>
Update.php: Met dit script wil ik de aangepaste velden weer wegschrijven naar de database
PHP:
<?php
include ("config.php");
$Ticketnr = mysql_real_escape_string($_POST['ticketnr']);
$Datum = mysql_real_escape_string($_POST['datum']);
$Begintijd= mysql_real_escape_string($_POST['begin']);
$Categorie= mysql_real_escape_string($_POST['categorie']);
$Plaats= mysql_real_escape_string($_POST['plaats']);
$Netwerk= mysql_real_escape_string($_POST['netwerk']);
$Kort= mysql_real_escape_string($_POST['kort']);
$Log= mysql_real_escape_string($_POST['log']);
$Aansturing= mysql_real_escape_string($_POST['aansturing']);