• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens in formules vervangen uit ander werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

berny1978

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2013
Beste mensen,

Ik ben bezig om voor de controle van mijn salaris / inzicht in wat ik volgende maand uitbetaald zou moeten krijgen een excel-bestand gemaakt.
Nu is dit voor 1 maand redelijk compleet.
Later zat ik me te bedenken dat ik dan misschien dit ook door kan trekken naar een jaaroverzicht. Ik heel simpel denkend: kopiëren en plakken en klaar.
Alleen ga ik tijdens dit jaar een salarisschaal omhoog en dit moet ik dus verwerken in mijn bestand. Collega's hebben gezien dat ik daar mee bezig ben en zouden dit graag ook willen gaan gebruiken. Gevolg: ik kan niet de ene maand aanpassen wanneer ik een schaal omhoog ga, maar dat moet dus bij iedere maand mogelijk zijn.

De eigenlijke vraag: nu heb ik in de werkbladen formules zoals "=ALS(EN($D6<>"Fd";$D7<>"Fd");ALS(EN(OF($G6<>0;$H6<>0;$I6<>0);$C6="ATA1");$G6*Lijsten!$M$4*Gegevens!$C$2+$H6*Lijsten!$M$4*Gegevens!$C$2+$I6*Lijsten!$M$3*Gegevens!$C$2-$G6*Lijsten!$F$5-$H6*Lijsten!$F$5-$I6*Lijsten!$F$3;0);0)" staan.
Als ik nu zoeken en vervangen gebruik om het gedeelte "Gegevens!$C$2" te vervangen door "Overzicht Salaris!$D$4" dan wordt er voor ieder gedeelte wat ik wil vervangen een pop-up voor het openen van een bestand.
Hoe kan dit en beter nog: hoe kan ik dit voorkomen? Per werkblad meer dan 1.000 pop-ups die ik telkens weg moet drukken is niet erg gemakkelijk en best tijdrovend...

Alvast bedankt voor de hulp.

Groeten,
Micha

Ik denk dat het voor uw baas goedkoper uitkomt als hij dit laat programmeren door zijn IT'er en dat jullie gewoon kunnen doorwerken.

Ik denk dat zijn baas niet weet dat hij daar mee bezig is :p

Nu, graag een voorbeeld sheet ipv wat formules in doorlopen de tekst.
Dan weten wij gelijk wat je maandwedde is :eek:

iedereen hier weet dat ik daar mee bezig ben, maak daar ook op zeker geen geheim van, maar aangezien ik een beroep heb waarbij op oproep werk gedaan wordt, blijft er voldoende tijd over om dit tussen de werkzaamheden door te doen.
Daarnaast vind ik het leuk om me met excel bezig te houden om dit voor elkaar te krijgen.
Ook mijn wedde is geen geheim, aangezien dat dat gewoon op internet in de cao's terug te vinden is.

Alleen wil ik niet mijn complete bestand zomaar openbaar neerzetten, omdat ik er voldoende tijd in heb gestoken, dat ik het niet zomaar weg wil geven. Ik zal kijken of ik een voorbeeld sheet kan maken, maar dat is lastig, zonder alles bloot te geven, vrees ik... of het moet via een pb kunnen op voorwaarde dat het niet openbaar wordt geplaatst.

hierbij toch een uitgekleed voorbeeld:
Bekijk bijlage voorbeeld_jaar.xls

Op tabblad "Februari" zijn een aantal vakjes donkergroen gemaakt. De tekst "Gegevens!$C$2" moet vervangen worden door "Overzicht salaris!$F$3".

Maar zoals gezegd: als ik dat doe door "ctrl + H", en dan zoeken naar Gegevens!$C$2 invul en vervangen door door Overzicht salaris!$F$3, dan opent het programma per gevonden item het pop-up scherm voor het openen van bestanden.
Voor een compleet werkblad, laat staan 11 werkbladen, is dat bijna 13.000 keer wegklikken hiervan. Dat moet toch anders kunnen?

Dat zoeken/vervangen lukt wel maar doordat je een Bladnaam met een tab hebt dien je de naam in te kleden tussen ' ':

Code:
'Overzicht Salaris'!$F$3

Probeer maar.

Bijlagen

• 2013-04-02_191708.png
    2013-04-02_191708.png
    16,2 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt:
Cobbe, bedankt. Ik had de ' ' al op verschillende posities uitgeprobeerd, maar er kwam of een foutmelding of het probleem zoals beschreven.
Hiermee is het inderdaad opgelost en uitgevoerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan