• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens in het ene blad toevoegen, en in het andere blad laten zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mortier

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2005
Hoi

Ik wil graag met Excel gegevens vanaf bijv. Blad1 naar Blad2 verplaatsen met een invoervak of iets dergelijks.

Is dit mogelijk? En zo ja, hoe?

Bij voorbaat dank!

Hallo Mortier,
Met alle respect, maar ik snap er geen BARST van.
Wat voor soort gegevens heb je in Blad1? Zijn die gestructureerd? (1 of meerdere kolommen / is er een relatie tussen de gegevens?)
Wat wil je precies in Blad2 hebben?
Help mij svp je te helpen!

Hoi, sorry voor de vage uitleg.

In Blad 1 heb ik bijvoorbeeld de cel B2 staan, als ik gegevens in die cel toevoeg, bijvoorbeeld de tijd 16:00 dan wil ik graag dat die automatisch ook in Blad 2 komen te staan in de cel B2.
Ik wil alleen graag gegevens van de ene naar de andere cel verplaatsen. Wat relatie betreft, ik ga even een voorbeeld maken in Excel

Hopelijk is het zo duidelijker?

Bij voorbaat dank

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Mortier,
Je hoeft het vorige bericht niet geheel te quoten, neemt alleen maar ruimte in beslag en voegt niets toe.
Als je een quote wil maken doe dit dan alleen voor dat gedeelte dat echt van belang is.
Overigens als je in cel B2 op blad2 de volgende formule zet is denk ik je vraag opgelost:
=Blad1!B2.
Je verplaatst de gegevens niet, je zet met de formule alleen de waarden ook in Blad2.
Als je ze echt wilt verplaatsen dan maak je daar een macro voor.
Macro opnemen en dan knippen en plakken, macro stoppen en klaar is het.

Oke, ik ga het binnenkort proberen (kan nu niet want m'n pc wordt ge-upgrade ;)

Bedankt

oh een die quote moet vast een foutje geweest zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan