• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens in offerte wijzigen obv pull down menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

hugovangoethem

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jan 2016
Ik wil een standaard offerte die ik gebruik deels (tekst) laten invullen door gebruik van enkele pull down menu's. hoe doe ik dit?

Door een validatie toe te passen met een lijst aan gegevens.
In de tab Gegevens staat de sub gegevensvalidatie, daar kies je in het menu voor lijst.
De rest wijst zich zelf uit.

Bedankt voor jullie input, maar het doet niet wat ik bedoel.
Daarnaast kan ik niet achterhalen obv het bestand hoe de verwijzing werkt. Wat is "INDIRECT"

Ik zal de bocht wat groter nemen, kwestie van de gevoelige zielen niet te schokkeren.

Plaats een voorbeeldje zodat we kunnen zien wat eigenlijk de bedoeling is.

Een recente aanmelding bij het forum zegt niets over het kennisnivo.

Ik heb een standaardofferte in excel die ik met de hand aanpas, en waar ik tekstgedeeltes inplak uit een tweede en derde enz. werkblad.

Ik wil nu dmv pull downmenus de basissamenstelling van de offerte vormgeven, waarbij de corresponderende productomschrijvingen, garantietermijnen etc. automatisch worden overgenomen uit de diverse werkbladen in de offerte.

Hoe pak ik dit aan.

ps de offerte in PDF kan ik niet uploaden, want is groter dan 100kb

We moeten geen gegevens hebben en zeker geen Pdf-bestand.
Een Excel-bestand met daarin aangegeven wat, waar en wanneer moet gebeuren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan