Gegevens in rapport in 2 rijen maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

frednuus

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2013
Hallo.

Ik heb een klein probleempje, nl.:

Ik heb een tabel gemaakt en daarin staan 70 items verdeeld in 2 kolommen.
Nu ik een rapport wil maken zet hij de gegevens allemaal onder elkaar, weliswaar met de 2 kolommen, maar moet dan meer vellen printen.

Ik wil nu graag dat hij de 70 items van 2 kolommen op 1 pagina zet. Kan dat ? en hoe doe ik dat.

Alvast bedankt voor de evt. reactie(s)

Bedoel je met '70 items' 70 records? Ik vermoed van wel, gezien het feit dat je ze in het rapport in 70 rijen krijgt. Op een A4-tje krijg je (probeer maar in Word) zo'n 55 regels, dus als je er 70 wilt zien, moet je in ieder geval de marges boven en onder zo klein mogelijk maken, en het lettertype verkleinen. Ziet er doorgaans niet geweldig uit, maar dat is de enige manier. Of, andere truc, gebruik op in de bladindeling 2 kolommen. Dan krijg je 35 regels, en dat moet genoeg zijn. Wel de bladspiegel niet groter dan 8 cm als je links en rechts 2 cm gebruikt.

Hallo,

De truc lijkt me wel goed, echter ben ik verder een leek in dit soort dingen. Hoe krijg ik 2 kolommen op bladindeling en moet ik dan verder ook nog iets instellen. ?

Als je een rapport opent in <Ontwerpweergave>, heb je bovenin de tab <Pagina-instelling>. Daarop staat een knop <Kolommen>.

Heb je de bladspiegel wel aangepast? Een normaal rapport in 1 kolom moet je smaller maken als je naar 2 kolommen gaat. Verder kun je de afdrukrichting nog aangeven: links --> rechts, of boven --> beneden.

Hallo,

Sorry hoor, maar wat is een bladspiegel en waar pas je dat dan aan. Voor mij is het Swailisch op dit moment.

M. vr. Gr.

Even googelen op 'bladspiegel' en je weet het ;)
Het gaat om de breedte van het rapport. De liniaal dus.

Mag je zelf de volgende rekensom maken: als een A4 21 cm breed is, hoeveel ruimte heb je dan nog over voor een tweede kolom, als je ook nog eens marges hebt? Die vermoedelijk (dat is namelijk standaard) 2,5 * 2 = 5 cm breed zijn?

Hallo,

Ik heb inderdaad even gegoogled, maar heb jouw verhaaltje nogmaals aandachtig doorgelezen en alles nog eens een keer stap voor stap doorgenomen. En nu is het nog gelukt ook. De kolominstelling heb ik op 4cm en de marges op minimaal.
Nu heb ik netjes 3 kolommen.

Mijn dank is onbeschrijfbaar, maar bedankt voor de hulp..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan