• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens inladen n.a.v. dropdown keuze.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronbb2

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2015
Hallo excel experts,

Wederom jullie hulp nodig. Ben bezig met een bestand om statistieken van diverse wedstrijden bij te houden. Nou zijn het flink wat wedstrijden op seizoen basis, en ik wil ik dus dat je d.m.v. een dropdown menu de statistieken van een bepaalde wedstrijd terug ziet. Je kiest dus de wedstrijd, en dan worden de statistieken van die wedstrijd naar voren gehaald.

Ik ben de hele middag al bezig, maar het lukt mij maar niet. Bijgevoegd heb ik een excel bestand waarin in het kort uitgelegd wat ik precies bedoel.

In cel A4 selecteer je de tegenstander.

Voorbeeld ; ik kies als tegenstander "Vliet". Dan moeten de gegevens van B15 t/m F15 worden ingeladen in A6 t/m E6.

Mocht iemand het excel bestandje willen maken voor mij dan zou ik dat erg fijn vinden. Eventuele verdere uitwerking op het orgineel moet dan wel lukken.

Alvast bedank!Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx

Bedankt voor uw input.

Jouw voorbeeld is helaas niet helemaal wat ik zoek. Als ik nu namelijk de gegevens in de tabellen aanpassen dan wijzigt hij dit niet in een draaitabel.

Voorkeur is ook dat de gegevens naar voren worden gehaald vanuit een keuze die in een dropdown menu wordt gemaakt.

(wellicht dat dit wel mogelijk is in een draaitabel, maar mijn kennis schiet daarin te kort)

Laatst bewerkt:
Anders in A6:
Code:
=VERT.ZOEKEN($A$4;$A$13:$F$16;KOLOM()+1;0)[/CODE
En dan doortrekken naar rechts

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan