• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens interpreteren en omzetten naar checklist

Status
Niet open voor verdere reacties.

elodie

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2010
Beste,

In het voorbeeldbestand dat hier is bijgevoegd zou ik het volgende willen verwezelijken:

Ik zou alle regels met een "x" in de kolom met VBG boven, in tabblad "takenrooster" willen nemen en deze volgens de schikking in tabblad "checklist" willen plaatsen door op 1 knop te drukken.

Is het mogelijk om dit te realiseren met behulp van een macro?

Bijlagen

Elodie,

Dat gaat niet lukken want de gegevens van het tabblad Takenrooster komen niet overeen met het tabblad Checklist.
Wat op Takenrooster staat, zoals "Rubberen Voetjes" komt op de Checklsit niet voor dus waar moet die x dan komen?

Wat is het nut van het tabblad Takenrooster, kun je niet beter het kruisje direct op het tabblad Checklist invullen?

Laatst bewerkt:
Hallo,

Bekijk de bijlage maar eens dan zie je gelijk wat Superzeeuw bedoeld!

Met vr gr
Jack

Bijlagen

Jack Nouws , de macro gaat goed :thumb: , met een VERT.ZOEKEN loopt het fout bij geen overeenkomst .
Ik heb in cel A1:B1 een dropdown gezet en deze gaat dan kijken bij de fabrikant of VBG wat moet uitgevoerd worden .
verschil is te merken in cel E24:E26 > hetzij een x of een 0

Bijlagen

Laatst bewerkt:
@ Jack,

Werkt goed.

@ Daniël,

Ik krijg in de cel met "Rubberen Voetjes" een #N/B dus dat is niet goed.

P.s.: Welke mooie vrouw staat er op de foto?

Laatst bewerkt:
hallo
Er staat
zet een "X" bij elk item dat onderhoud of herstelling vereist, en plaats een opmerking hierover onderaan.
maar wat moet die opmerking inhouden? :confused:

Met vr gr
Jack

Laatst bewerkt:
@ Daniël,

Ik krijg in de cel met "Rubberen Voetjes" een #N/B dus dat is niet goed.

P.s.: Welke mooie vrouw staat er op de foto?

De botjes staan niet op het tabblad vandaar > natte voeten < :P zou op te lossen zijn met een ISNB .
De jonge vrouw is de dochter ( tweeling zoon/dochter 7,5 jaar + zoontje 3,5 jaar ) voordeel van oud worden :rolleyes: er lopen meer jongere vrouwen rond :P het vrouwtje is 17 lentes jonger dan ik :)

@ Daniël
You dawg (ofte gij snoeper) :P

@ Superzeeuw
ipv de fout te negeren met On Error ... zou je er een foutafhandeling kunnen inprogrammeren die de niet-gevonden items oplijst onderaan de checklijst zodat er een overzicht ontstaat v/d ontbrekende items

Laatst bewerkt:
Beste,

Bedankt voor alle hulp, maar ik denk dat ik mijn vraagstelling niet voldoende duidelijk heb geformuleerd.
Ik heb alvast een verbetering aangebracht aan het bestand zodat de aangekruiste regels in het eerste tabblad overeenkomen met de regels in het 2de tabblad.

Al de regels met een X achter in kolom "VBG" in het eerste tabblad zouden moeten worden geplaatst in een lijst zoals tabblad 2 met één druk op een knop.
Dus je gaat uit van een sjabloon zoals tabblad 3, en door een druk op een knop krijg je tabblad 2 als resultaat.

De rest van de lay-out is weinig van belang, dit is slechts een sjabloon dat ik moest samenstellen.

PS: een automonteur ben ik niet, dus vraag me niet wat er in staat, ik weet enkel wat ik er van zou moeten maken, en zelf weet ik niet waar beginnen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
ja, dit is het .

maar zou je de X-en nog uit de vakjes kunnen laten in de checklist?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan