Gegevens invoeren / Toernooischema maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

michaeldemaeyer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jan 2013
Beste

Ik zou een programmatje moeten maken waar ik zo de nodige uitleg ga over geven :

-> De gebruiker moet een # namen kunnen ingeven dat op voorhand niet bekend is (dit liefst in 1 tekstvak)
Na het ingeven van elke naam dient de gebruiker op een knop (bevestigen) te klikken, door deze actie wordt er in een label weer gegeven hoeveel namen er reeds ingegeven zijn.
-> Wanneer alle namen ingegeven zijn zou de gebruiker op een knop moeten kunnen klikken (Volgende) en hierdoor naar een nieuw form gaan.

---als ik dit bovenste al heb zou ik al héél gelukkig zijn ! :) ---

-> In dit nieuwe form zouden alle namen die in het vorige form zijn ingegeven gerandomisereerd moeten worden zodanig dat het een soort lijstje word bvb.

C vs B
F vs D
E vs A

Naast de spelers hier zou de score moeten ingevuld worden.

wanneer deze reeks van het tornooi gespeeld wordt zou er op een knop (volgende ronde) moeten kunnen geklikt worden waarbij alleen de winnaars worden "opgeslagen"

en zou heel het process zich moeten kunnen herhalen tot wanneer je uiteindelijk aan de finale uitkomt ...

Hopelijk vind iemand dit want ik graag er vast en zeker niet wijs uit !

Met vriendelijke groetjes !

Laatst bewerkt:
probeer eens te kijken op konkuri.com
misschien is het dit wat je bedoeld

nja dit had ik al bekeken, het probleem hierbij is dat je maximum 8 spelers kan invoegen, wanneer je meer wilt doen is het betalend en het is een programma die meerdere keren zou moeten gebruikt worden ..
Zou nogal duur uitkomen he ..

mag ik vragen waarom je de namen niet meteen in een schema invult.
of wil je de computer laten bepalen wie waar komt te staan?

Hoi,

Allereerst: Welkom op Helpmij.nl! :)

Meestal schrijven we niet alle code, maar helpen we je met het maken van de codes. Aangezien je het in het visual basic forum hebt geplaatst, neem ik aan dat je het in visual basic wilt maken?

Voor het eerste punt zou je een label, een textbox en een button op je form kunnen plaatsen met de namen "LblAantal", "TxtDeelnemers" en de button maakt niet uit.
Vervolgens zet je de volgende code onder het onlick event van de button (dubbelklikken op de button in de designer):
[CPP] Dim Input As String = TxtDeelnemers.Text
Dim Lines() As String = Input.Split(vbNewLine)
Dim Count As Integer = 0

For i As Integer = 0 To Lines.Count - 1 Step 1
If Not Lines(i) = Nothing Then
Count += 1
End If
Next

LblAantal.Text = "Aantal: " & Count[/CPP]

Zet iedere deelnemer op een nieuwe lijn, zonder lege lijnen ertussen. Druk dan op de knop. Het aantal deelnemers verschijnt in de label.

Succes!
MartinJM

Wel dit had ik ondertussen al opgelost, nadat er een naam is ingegeven dient de gebruiker op een knop te duwen dus heb ik er voor gezorgd dat telkens er op de knop gedrukt word er +1 word geteld in een label.

Code:
Private Sub btnIngeven_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnIngeven.Click
lblAantalIngegeven.Text = Val(lblAantalIngegeven.Text) + 1

End Sub

Het voornaamste probleem zit nu nog in hoe ik de namen die allemaal worden ingevoerd laat "onthouden" en ze random tegen
elkaar laat uitkomen in een nieuw form.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan