• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens invoeren uit ander excell document

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ilse Roelofs

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2004
Hallo,
Ik ben bezig met een voorraadsysteem (prijzen.xls) en nu wil ik in 1 rij gegevens invoeren die uit een ander bestand komen. (leverancier.xls). Daarin zitten verschillende kolommen, in verschillende werkbladen. Ik wil de twee bestanden met elkaar koppelen.(in de zin van: cellen overnemen uit leverancier.xls in prijzen.xls).

Voorbeeld:
In het bestand prijzen.xls vul ik in in cel A1 het getal: 13521.
Dit is een uniek nummer dat in het bestand leveranciers.xls te vinden is. (in een werkblad zijn er 7 kolommen en ik wil maar een aantal kolommen (C, D en G) uit die desbetreffende rij invoeren in prijzen.xls
Dit getal staat ergens in kolom A (in een van de 11 werkbladen) (bijv. rij 13) in het bestand (leverancier.xls). Uit dit bestand wil ik vervolgens dat de gegevens uit kolom C, D en G uit rij 13 in het bestand prijzen.xls in de cellen A2, A3 en A4 komen te staan.
Is dit mogelijk, zo ja, moet ik dan werken met draaitabellen of macro's??

N.B. Het bestand leveranciers.xls is opgebouwd uit verschillende werkbladen (inhoud van de kolommen is hetzelfde), dat zou ik zo willen laten. Als het echter niet mogelijk is kunnen de gegevens ook in 1 werkblad gezet worden.

Laatst bewerkt:
Ik heb zoiets ook gehad, heb het toen opgelost met de Wizard opzoeken. Die genereert een geweldig ingewikkelde formule, dat kan je cht niet zelf bedenken. Het enige wat je moet doen als de formule er eenmaal is, is het zoekcriterium veranderen van bijvoorbeeld "13521" in A1. Werkt prima, maar het vergt enige oefening. Misschien dat de Help-functie van Excel je meer duidelijkheid kan verschaffen over het werken met deze wizard. Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan