• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens invullen en printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

svekkes

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2007
Aan allen,

Ik heb jullie hulp weeral eens nodig.
In bijlage heb ik een voorbeeldje bijgestoken van wat de bedoeling is. Van de lay-out enzo moet jullie je niets van aantrekken.

Door middel van de gebruikte code worden de gegevens (blad Producten), wanneer er een x voorstaat, op hun juiste plaats gezet op het blad Factuur. Dit gaat goed, maar toch zit hier een probleempje. De code geldt eigenlijk maar voor één enkele rij. Ik heb bestellingen die over meerdere rijen staan en deze wilt hij niet meenemen. Hoe kan ik dit oplossen?

Kan er eventueel ook gewerkt worden met een keuzerondje?

Hopelijk was het een beetje duidelijk.
Alvast bedankt :thumb:

Bijlagen

Aan allen,

Ik heb jullie hulp weeral eens nodig.
In bijlage heb ik een voorbeeldje bijgestoken van wat de bedoeling is. Van de lay-out enzo moet jullie je niets van aantrekken.

Door middel van de gebruikte code worden de gegevens (blad Producten), wanneer er een x voorstaat, op hun juiste plaats gezet op het blad Factuur. Dit gaat goed, maar toch zit hier een probleempje. De code geldt eigenlijk maar voor één enkele rij. Ik heb bestellingen die over meerdere rijen staan en deze wilt hij niet meenemen. Hoe kan ik dit oplossen?

Kan er eventueel ook gewerkt worden met een keuzerondje?

Hopelijk was het een beetje duidelijk.
Alvast bedankt :thumb:

Ik heb een andere code erbij geschreven die wat korter is en meerdere regels wegschrijft naar Factuur.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Dag Roncancio,

Alvast bedankt voor je oplossing, maar ik ben weer niet echt mee. :confused: Indien mogelijk een beetje uitleg hierbij, aub.

Hetgeen wat eigenlijk de bedoeling is, is dit:
Als ik in cel A4 (bijvoorbeeld) een x plaats (of een met een checkbox) en hierna op de knop druk dat enkel de gegevens van die bestelling (totaal 3 rijen) op de factuur worden geplaatst.
Zo zou het dan eigenlijk moeten gaan voor elke bestelling.

Dag Roncancio,

Alvast bedankt voor je oplossing, maar ik ben weer niet echt mee. :confused: Indien mogelijk een beetje uitleg hierbij, aub.

Hetgeen wat eigenlijk de bedoeling is, is dit:
Als ik in cel A4 (bijvoorbeeld) een x plaats (of een met een checkbox) en hierna op de knop druk dat enkel de gegevens van die bestelling (totaal 3 rijen) op de factuur worden geplaatst.
Zo zou het dan eigenlijk moeten gaan voor elke bestelling.

Indien je iets neerzet in de A-kolom en je drukt op de knop, dan worden die regels bij Factuur geplaatst en uiteindelijk geprint.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dag Roncancio

Wegens een klein beetje tijdsgebrek heb ik nog niet de kans gezien om dit uit te testen. Zal iets voor deze namiddag zijn.

Laat nog wel iets weten.

Dag Roncancio,

Ben hier nu een beetje mee aan het spelen geweest, maar ik blijf met 2 problemen zitten.

1. Als ik de gegevens aanduidt die moeten worden overgenomen, worden enkel de producten, hoeveelheden en eenheidsprijs overgenomen. De klantnaam, datum en bonnr worden niet overgenomen. Heb geprobeerd de code aan te passen maar dat lukt me niet echt.

2. Wanneer ik een nieuwe factuur wil aanmaken, blijven er nog gegevens staan van de vorige factuur. Als de eerste factuur 10 producten heeft en de tweede maar 4 producten, dan blijven de laatste 6 van de eerste factuur staan. Dit zou eigenlijk ook niet mogen.

Hierbij mijn aangepaste versie.

Bijlagen

Dag Roncancio,

Ben hier nu een beetje mee aan het spelen geweest, maar ik blijf met 2 problemen zitten.

1. Als ik de gegevens aanduidt die moeten worden overgenomen, worden enkel de producten, hoeveelheden en eenheidsprijs overgenomen. De klantnaam, datum en bonnr worden niet overgenomen. Heb geprobeerd de code aan te passen maar dat lukt me niet echt.

2. Wanneer ik een nieuwe factuur wil aanmaken, blijven er nog gegevens staan van de vorige factuur. Als de eerste factuur 10 producten heeft en de tweede maar 4 producten, dan blijven de laatste 6 van de eerste factuur staan. Dit zou eigenlijk ook niet mogen.

Hierbij mijn aangepaste versie.

Ik heb de code aangepast.
De Factuur wordt eerst (gedeeltelijk) leeggemaakt.
Ook de code voor het toevoegen van naam, bonnummer en datum is in orde.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Dag Roncancio,

Dit is inderdaad hetgeen waar ik naartoe wil. Althans voor de producten.

Ook de code voor het toevoegen van naam, bonnummer en datum is in orde

Hier blijf ik echter nog een klein probleem hebben. De naam wordt inderdaad goed ingevuld, maar de datum en bonnummer niet. Ik vermoed dat dit ligt aan het feit dat hier lege cellen tussen staan. Heb dit zojuist uitgeprobeerd en daar ligt de fout inderdaad.
Ik zou het liefst willen verder werken met die lege cellen, anders gaat het een beetje te onoverzichtelijk worden.
Zal er met zoiets gewerkt moeten worden in de code?
Code:
End(xlUp)

Ik zou het liefst willen verder werken met die lege cellen, anders gaat het een beetje te onoverzichtelijk worden.
Hoe bedoel je dit precies. Indien je de datum en bonnummer wilt zien is dat wel aan te passen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

De layout van tabblad Producten zou moeten blijven zoals ie momenteel is (zie voorgaande bijlagen).
Wat ik geprobeerd heb is zowel de datum en bonnr herhalen (zoals de naam) tot de volgende order. Als ik dan jouw code toepas, dan zet hij de gegevens op de juiste plaats.

Maar ik vrees dat, als ik het zo ga doen, dat het overzicht een beetje ga weg zijn en dat ik dan per ongeluk verkeerde gegevens mee ga over nemen.

Wat eventueel ook dan een oplossing kan zijn is dat ik de juist afgeprinte gegevens (de juiste selectie) inkleur.

De layout van tabblad Producten zou moeten blijven zoals ie momenteel is (zie voorgaande bijlagen).
Wat ik geprobeerd heb is zowel de datum en bonnr herhalen (zoals de naam) tot de volgende order. Als ik dan jouw code toepas, dan zet hij de gegevens op de juiste plaats.

Maar ik vrees dat, als ik het zo ga doen, dat het overzicht een beetje ga weg zijn en dat ik dan per ongeluk verkeerde gegevens mee ga over nemen.

Wat eventueel ook dan een oplossing kan zijn is dat ik de juist afgeprinte gegevens (de juiste selectie) inkleur.

Het is niet zo moeilijk om code te schrijven die de gegevens invult die in de vorige regel staat indien de cellen leeg zijn.
In bijgevoegd bestand heb ik de code zo aangepast dat je uitsluitend de 1e record hoeft te selecteren. Het programma zal automatisch de gegevens (bonnummer & datum) aanvullen en in het werkblad Factuur zetten.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Was juist bezig met een antwoord te formuleren op je niet aangepaste post en had je oplossing nog niet gezien.

Maar heb hem nu uitgetest en ik vind hem eigenlijk wel interresant, je oplossing.
Ik ga hier nu verder meewerken.

Alvast hartelijk bedankt voor je hulp (weeral). Als ik je ooit eens tegenkom, staat er een frisse pint voor je klaar.

Mvg
Sven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan