• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens klanten in excel bewerken voor brief in WORD

Status
Niet open voor verdere reacties.

covux

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2016
Berichten
99
Goedendag,

Ik ben voor mij werk bezig met een grote spreadsheet aan klant gegevens,
Ik heb al deze gegevens in 1 tabblad in excel staan. ik heb heb geen acces database.

Ik moet deze klanten een brief sturen.

Nu heb ik al een verzendlijst gemaakt van Excel naar WORD met de juiste gegevens.

De eerste klanten hebben ondertussen hun brief gekregen, echter hadden al deze klanten maar 1 installtie en was het makkelijk de juiste verwijzingen te maken en door te voeren.

Echter heb ik nu de volgende uitdaging.

Sommige klanten hebben meerdere installatie, deze klanten staan als ze bijvoorbeeld 3 installties hebben 3x in het excel spreadsheet.
alle kolomen voor naam,adres, postcode en plaats zijn allemaal hetzelfde. Alleen de kolom voor de installatie is uniek.

Als ik op dezelfde wijze doorga als met de enkele installtie moet ik deze mensen voor elke aparte installtie een aparte brief maken. Dit is een beetje verspiling van tijd en papier.

Nu ben ik op zoek naar iets dat dus deze gegevens die dubbel staan 1x pakt. terwijl hij wel elk installtie nummer apart kan pakken en het liefst deze dan al in een tabel of iets degelijks zet.

Zo hoef ik voor de mensen met meedere installties volgens mij alleen maar een verwijzing te maken naar de tabel en zou hij die in de Brief in WORD moeten plakken.

Zijn er voor dit soort problemen ook oplossing in excel zelf of moet ik iets zoeken/maken wat mij hierbij kan helpen.

Groet

Covux
 
Heb zelf al een 'werkbare oplossing gevonden'

niet helemaal ideaal.

Ik maak een selectie box van het aantal installties en trek deze door in een nieuw tabblad.
met een paar verwijzingen naar cellen krijg ik alle gegevens op 1 rij.

met 2 installties is alles om de twe rijen goed.
met 3 zijn alle derde rijen goed.

niet een ideale oplossing maar hier kan ik wel even mee werken.

Mocht iemand een beter oplossing weten dan hoor ik het graag.


Covux
 
Waarom maak je per klant niet een aantal kolommen voor de verschillende installaties die ze kunnen hebben ?

In het semenvoegdocument kun je met het veld 'IF" testen of de kolom gevuld is en zoniet gewoon overslaan.
 
SNB,

Ben nog niet zo bekend met dat soort functies.

Word eens tijd dat ik mij verdiep in excel. :)

bedankt voor de tip.

Covux
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan