• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens kopiëren naar ander blad

• Onderwerp starter Onderwerp starter PK58
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

PK58

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2014
Hallo allemaal,

ik als onwetende in VBA heb graag het antwoord op het volgende:

Ik zou, met een druk op de knop, van blad1 alleen de gegevens die een nummer hebben willen kopiëren naar de eerst volgende lege regel op blad2 (inclusief het nummer) aansluitend moeten de nummers op Blad1 worden gewist.
De gegevens en de nummers zijn variabel evenals de lengte van het lijstje, maar ze staan wel altijd in de zelfde kolom.

Bijlagen

PK58,

Welkom op bij Helpmij.nl.

De code die je nodig hebt voor de knop is:

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()

Dim nTeller As Integer

With Worksheets("Blad1").Range("B1")
    Do While .Offset(nTeller, 0) <> ""
        If .Offset(nTeller, 0) = "wel" Then
            Worksheets("Blad1").Range(.Offset(nTeller, -1).Address & ":" & .Offset(nTeller, 1).Address).Copy _
            Destination:=Worksheets("Blad2").Range("A65000").End(xlUp).Offset(1, 0)
            .Offset(nTeller, -1).EntireRow.Delete
            nTeller = nTeller - 1
        End If
        nTeller = nTeller + 1
    Loop
End With

End Sub

Veel Succes.

Beste Elsendoorn2134,

GEWELDIG ! het doet precies waar ik naar vroeg :thumb: ,zelf was ik al geruime tijd bezig met allerlei compileer fouten en weet ik veel.

Een klein maar, de knop kopieert de gegevens van de regel waar het woord "wel" in staat, de voorwaarde voor het kopiëren moet echter het aanwezig zijn van een cijfer in kolom "C" op Blad1, als de knop een verdere keer wordt gebruikt moeten de gekopieerde gegevens onderaan aansluiten op Blad2

MEGA dank.

Peter

Laatst bewerkt:
PK58

Ik laat d.m.v. een formule in kolom B de tekst aanpassen in niet en wel dus als er iets staat in kolom C wordt deze
automatisch aangepast. Ik gebruik kolom B omdat er anders geen mogelijkheid is om vast te stellen of het einde
van de tabel bereikt is.
Als je een tweede keer de knop indrukt zal deze ook weer onderaan worden aangesloten,
al staan er al 100 regels in.

Veel Succes.

Elsendoorn2134

Ik ga ermee aan de slag......

nogmaals

MEGA dank!
Peter

iets anders:

Code:
Sub M_snb()
    With Blad1.Cells(1).CurrentRegion
        .AutoFilter 3, ">0"
        .Offset(1).Copy Blad3.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
        .SpecialCells(12).EntireRow.Delete
        .AutoFilter
    End With
End Sub

Hallo SNB,

Deze werkt inderdaad op het aanwezig zijn van cijfers in kolom C, hiermee ben ik bijna bij de perfecte oplossing.

De werking van de knop moet namelijk idiootproef :o zijn, als met deze code de knop 2x ingedrukt wordt zonder dat er cijfers in kolom c staan loopt het vast en krijg de melding "autoFilter method of Range class failed" .

En is er een manier om in plaats van EntireRow.Delete allen de waardes uit kolom Blad1 kolom C te wissen en de rest te laten staan.....

Ook voor deze bijdrage aan mijn vraag

MEGA dank

Ja hoor die manier is er.
Die kun je gemakkelijk zelf bedenken als je analyseert wat de code doet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan