• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens kopiëren naar een ander werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

svekkes

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2007
Aan allen,

Ik heb een file waarin op het 1e blad klantgegevens worden ingevuld en op een 2e blad product gegevens. Dit gebeurt allemaal dmv invulformulieren.

Nu zou ik graag ook deze gegevens ook automatisch ingevuld willen zien in een 3e blad. Het is dan de bedoeling dat dit 3e blad (is een template) wordt doorgestuurd in een pdf-formaat via Outlook.
Voor het doorsturen in pdf-formaat heb ik al een code en deze werkt.

Nu is mijn vraag:
Hoe kan ik de juiste gegevens in het 3e blad plaatsen? Hoe is dit op te lossen indien ik meerdere klanten moet ingegeven? Kan er dan gewerkt worden met voorlopige werkbladen, die na het versturen gedelete worden?

Ik heb het bestandje eraan gehangen. Hopelijk kunnen jullie eraan uit.

Mvg

Bijlagen

Ik heb er even naar gekeken maar kan er nu niet veel tijd aan besteden.

Ik zou inderdaad 1 of 2 hulpwerkbladen creeren met dezelfde layout als Prospects en Producten.

Schrijf de ingevulde gegevens dan niet alleen weg naar het echte tabblad, maar ook naar het betreffende hulp-werkblad. Als je dan een formule zet in de betreffende cellen op het blad wat je wilt mailen heb je denk ik wat je wil.

In bijgevoegd bestand zit in cel A2 een dropdownmenu met een lijst van namen.
Als je een naam kiest worden de gegevens in het 3e werkblad geplaatst.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Dag Roncancio,

Eerst en vooral bedankt voor je hulp. Dit is een andere oplossing die ik eigenlijk voor ogen had, maar wel beter.
Het drop down menuutje, hoe heb je dit gemaakt (dmv een filter?)?

Dag Roncancio,

Eerst en vooral bedankt voor je hulp. Dit is een andere oplossing die ik eigenlijk voor ogen had, maar wel beter.
Het drop down menuutje, hoe heb je dit gemaakt (dmv een filter?)?

Nee, via DATA - VALIDATIE.
De gegevens haal ik uit een ander tabblad.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

@Roncancio

Mooie oplossing, maar het vereist wel dat de tabel met Producten gesorteerd is per prospect. Want anders krijg je lege regels. Ik heb voor Segers een vijftal regels toegevoegd en die vijf blijven dan op het 3e blad leeg.

Ok

Zal dit zelf ook eens uitvissen hoe dit juist werkt in een andere file van mij.

Ben zeer tevreden met jouw oplossing en zal hier ook verder meegaan.

Hartelijk bedankt.

PS
Ben wat te rap geweest en had de vorige post niet gelezen. Wat bedoel je juist, Gert?

Laatst bewerkt:
Zie dit voorbeeld op hetblad "Prospects". De toevoegingen heb ik geel gemaakt. Zie daarna het tabblad met het formulier. Je ziet daar de lege regels terug (heb ik geel gemaakt).

Sorry, moest de file even zippen omdat-ie te groot was.

Bijlagen

Ok

Zal dit zelf ook eens uitvissen hoe dit juist werkt in een andere file van mij.

Ben zeer tevreden met jouw oplossing en zal hier ook verder meegaan.

Hartelijk bedankt.

PS
Ben wat te rap geweest en had de vorige post niet gelezen. Wat bedoel je juist, Gert?

Wat Gert bedoelt is als je onderaan de tabel met de naam nieuwe gegevens toevoegt, deze niet in de lijst van Blad3 komen te staan.

Bijv.:
A
B
B
B
A

De rode A is toegevoegd en deze zal nu niet in Blad3 komen te staan.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

@Roncancio

Mooie oplossing, maar het vereist wel dat de tabel met Producten gesorteerd is per prospect. Want anders krijg je lege regels. Ik heb voor Segers een vijftal regels toegevoegd en die vijf blijven dan op het 3e blad leeg.

De "oplossing" is voor verbetering vatbaar.
Ik kijk even aan of de TS ermee uit de voeten kan.

Bedankt voor de feedback.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Heren,

Alvast bedankt voor de tips. Ik ga hier nu wat mee experimenteren.

Hopelijk heb ik morgen iets dat een beetje werkt.

Ik ben wat aan het proberen geweest en voor het grootste gedeelte werkt het wel. Maar ik blijf met een probleempje zitten.

Telkens ik de gegevens in het blad Prospectfiche wil invullen via het dropdownmenu,
komen de producten op een verkeerde plaats te staan. Ze staan ergens halverwege hun gedeelte, met een hele hoop lege cellen ervoor.

Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Ik heb de versie aangepast en gegevens toegevoegd.
Deze gegevens worden zonder lege regels op het werkblad gezet.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Dag Roncancio,

Hartelijk bedankt voor je hulp. Dit is inderdaad de oplossing die ik wenste. :thumb:

Nu kan ik zelf gaan uitvissen hoe ik telkens het juiste werkblad kan doormailen (Codes Rond de Bruin wat aanpassen);

Vraag is wat mij betreft opgelost.

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan