• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens kopiëren naar volgende rij in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

markweijman

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2011
Beste...

In de bijlage staat mijn bestand. Ik wil graag de gegevens die bovenaan door medewerkers ingevuld worden (en vervolgens door de als-functie onderaan horizontaal worden weergegeven) in een lijst plaatsen.

Door op een actieknop te drukken (via macro) zouden ze dan in een ander tabblad in een lijst moeten komen. Dat betekent dus als iemand anders een nieuwe lijst invult, weer op de knop gedrukt kan worden en dat dit vervolgens in de volgende rij terecht komt in de lijst. Dus eerste keer in regel 1, tweede keer in regel 2.. etc..

Is hier een manier voor? Of wellicht een alternatief dat ook werkt? Ik hoor het graag!
Zou me veel helpen..

Bekijk bijlage 132095

bijlage heeft geen extentie kan dus niet worden geopend.

Code:
Sub tst()
    Sheets("Lijst").Range("A65536").End(xlUp).Offset(1) _
        .Resize(, 7) = Sheets("Invullen").Range("A16:G16").Value
End Sub

Heel erg bedankt. Ik heb nog één vraagje..

Dit gaat nu via een code voor een macro. Kan dit op de een of andere manier ook door een Macro op te nemen? Of moet dit echt via codes gaan.

Ik heb een niet-vergevorderde gebruiker en kan zelf geen macro's bouwen met codes. Vraag me daarom af hoe deze code ontstaat. Als dit teveel uitleg-werk is, dan wil ik je hier niet mee lastig vallen! Mocht het simpel uit te leggen zijn, dan zou ik het graag horen.

In ieder geval heel erg bedankt voor de moeite! Hij werkt prima!

Hoe deze code ontstaat ? Oefenen, lezen, kijken naar andere codes, experimenteren ....
Je kan codes opnemen maar deze zijn dan langer dan nodig en werken steeds met statische cellen maw je kan, niet opnemen dat hij steeds de eerstvolgende lege regel moet nemen.
Codes opnemen is wel een goede leidraad om de syntax en/of argumenten van bepaalde commando's te bekijken en daarvan te leren, maar de rest is toch maar ondervinding en veel oefenen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan