• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens kopieeren naar totaalblad vanuit verschillende bladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

PaulMak

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2015
Hallo experts,
Ik wil graag weten of er een functie bestaat die uit alle bladen precies dezelfde velden weergeeft in mijn totaalblad.
Ik wil de bladnamen laten beginnen met B01,B02, B03 enz
Ik wil de velden A1, B1, C1 en D1 uit elk blad ook weergeven in mijn Totaalblad

Bijvoorbeeld:
In TotaalBlad, veld A4 wil ik beginnen met de waarde uit het blad met naam: B01 Omzet filiaal 1, Veld A1
In TotaalBlad, veld B4 wil ik beginnen met de waarde uit het blad met naam: B01 Omzet filiaal 1, Veld B1
In TotaalBlad, veld C4 wil ik beginnen met de waarde uit het blad met naam: B01 Omzet filiaal 1, Veld C1
In TotaalBlad, veld D4 wil ik beginnen met de waarde uit het blad met naam: B01 Omzet filiaal 1, Veld D1

In TotaalBlad, veld A5 wil ik beginnen met de waarde uit het blad met naam: B02 Omzet filiaal 2, Veld A1
In TotaalBlad, veld B5 wil ik beginnen met de waarde uit het blad met naam: B02 Omzet filiaal 2, Veld B1 ENZ ENZ ENZ

Natuurlijk is de functie in mijn TotaalBlad op A4:
=B01 Omzet filiaal 1!A$1 maarrr ..... Ik wil de functie doortrekken waardoor alle velden naar rechts oplopen van A1 naar B1 naar C1 naar D1
maar ook dat doortrekken van A4 naar beneden alle bladen oplopen zoals bijvoorbeeld :
=als.fout(links(blad1!;3)='B01'A$1;"")
=als.fout(links(blad1!;3)='B03'A$1;"")
=als.fout(links(blad1!;3)='B04'A$1;"")
=als.fout(links(blad1!;3)='B05'A$1;"")
=als.fout(links(blad1!;3)='B06'A$1;"")
Dit is mijn beoogde functie waardoor ik mijn Totaalblad vooruit kan bewerken voor bladen die nog niet bestaan maar mijn Totaalblad automatisch vuld zodra die bladen er wél zijn.

Ik hoop dat mijn omschrijving duidelijk genoeg is voor jullie broodnodige hulp ... alvast bedankt voor jullie aandacht door mijn probleem te lezen!

Groeten
Paul Mak

=indirect(address(1;column();;;"B"&text(row()-3;"00")))

Sorry, of ik begrijp jullie oplossing niet of ik .................

Sorry, of ik begrijp jullie oplossing niet of ik heb mijn probleem niet duidelijk beschreven.

Stel:
Ik heb een omzet Blad met naam: B01 Omzet Kortingletters A, B en C
Ik heb een omzet Blad met naam: B02 Omzet Overall
Ze zijn er nog niet maar zo komen er nog een stuk of 50 Bladen.
De namen beginnen constant met B.. echter de omschrijving is variabel

In alle bladen staan de eindresultaten in B4, C4, D4 en E4

Dan:
Dan heb ik een totaalblad waar ik de totalen van elk blad onder elkaar wil weergeven
En om te voorkomen dat ik 50 x 4 formules inhoudelijk moet aanpassen ben ik op zoek naar een variabele formule die dmv doortrekken steeds naar het juist blad zoekt en daaruit de inhoud van B4, C4, D4 en E4 plaatst.

Bijvoorbeeld in Totaalblad:

In A4 staat dan de formule
=$B01&<ongeacht welke tekst>;B4
Dan trek ik de formule naar rechts waardoor:
in B4 de formule staat
=$B01&<ongeacht welke tekst>;C4
in C4 de formule staat
=$B01&<ongeacht welke tekst>*;D4
in D4 de formule staat
=$B01&<ongeacht welke tekst>;E4

In A4 staat nog steeds de formule
=$B01&<ongeacht welke tekst>;B4
Dan trek ik de formule naar beneden waardoor:
in A5 de formule staat
=$B02&<ongeacht welke tekst>;B4
in A6 de formule staat
=$B03&<ongeacht welke tekst>;B4
in A7 de formule staat
=$B04&<ongeacht welke tekst>;B4

Hopelijk kan iemand mij helpen aan de formule die per regel kijkt naar een blad die alleen kijkt naar de 1e 3 posities van een Bladnaam,ongeacht de tekst die erachter staat.

Gr.
Paul

Stel je plaatst jouw bestandje even. Dan hoef ik al jouw stellingen niet te lezen en wordt de vraag waarschijnlijk gelijk een stuk duidelijker.

Antwoord aan VenA

Totaalblad.pngBonusblad.pngDank je wel voor het reageren VenA. Ik had al zo'n vermoeden dat ik niet duidelijk ben.

Maar het rapport hangt aan een flinke data sheet en draaitabellen waardoor de grootte 20Mb is.

Ik zal proberen om 2 printscreens te maken en als bijlage mee te sturen.

Alvast bedankt voor je behulpzaamheid

Paul Mak

Ik ben het even aan het overtypen. Kan een paar maanden duren! Die 20 Mb kan je niet even reduceren tot een voorbeeldje?

antw voor VenA

hahahahaha sorry voor die maanden!

Ik verwacht dat het complete rapport aan gort gaat door allemaal foutmeldingen als ik de bron weglaat.

Helpt dit ..... ='B02. WASCO overall bonus'!D4

Dit is dus de formule die de inhoud uit Blad B02. Wasco overall bonus, Veld D4
weergeeft in bijvoorbeeld Veld A4 in mijn Totaal blad

Ik wil graag dat de tekst "Wasco overall bonus" niet nodig is om door te trekken
zoiets als:
vanaf A4 ='B01&tekst()'!D4 waarin tekst() variabel is.

Wanneer ='B01&tekst()'!D4 zou werken en ik trek 'm naar rechts dan wil ik in B4 ='B01&tekst()'!E4, in C4 ='B01&tekst()'!F4

Wanneer ='B01&tekst()'!D4 zou werken en ik trek 'm naar beneden dan wil ik in A5 ='B02&tekst()'!E4, in C4 ='B01&tekst()'!D4

helpt deze uitleg?

Heb je überhaupt de suggesties in #3 en #4 geprobeerd ?
Dan kunnen we vervolgens voortschrijden naar de volgende stap.

Mijn oplossing werkte prima, die van snb ook. Je hoeft alleen maar het celadres (A$1 in mijn geval) aan te passen aan jouw situatie.

Beste Jan Karel, snb en VenA,

Hartelijk bedankt voor jullie geduld en hulp! Speciale dank voor Jan Karel voor de spoedcursus Nederlands :d (aardig suffe fout voor iemand die
columns schrijft !!)

Ik heb inderdaad de versies van JKP en snb uitgeprobeerd maar die gaven die het gewenste effect. Dat bleek niet te liggen aan de formules maar aan mijn gebrek om de formules direct aan te passen naar mijn situatie.

Verder op de avond ben ik wat nauwkeuriger gaan kijken naar de formule en kreeg ik zowaar de weergave waar ik naar zocht.

Daarna begon het licht te schijnen en ging ik meerdere mogelijkheden zien.
Ik paste mijn bladnamen aan, ik kleedde jullie formule verder uit en gebruikte de bladnamen nu voor een hyperlink toepassing omdat ik weet dat het rapport zo rond de 60 blad zal gaan bevatten.

Hartelijk bedankt voor alle geduld en hulp !!

Beste Jan Karel, snb en VenA,

Hartelijk bedankt voor jullie geduld en hulp! Speciale dank voor Jan Karel voor de spoedcursus Nederlands :d (aardig suffe fout voor iemand die
columns schrijft !!)

Ik heb inderdaad de versies van JKP en snb uitgeprobeerd maar die gaven die het gewenste effect. Dat bleek niet te liggen aan de formules maar aan mijn gebrek om de formules direct aan te passen naar mijn situatie.

Verder op de avond ben ik wat nauwkeuriger gaan kijken naar de formule en kreeg ik zowaar de weergave waar ik naar zocht.

Daarna begon het licht te schijnen en ging ik meerdere mogelijkheden zien.
- Ik paste mijn bladnamen aan
- ik kleedde jullie formule verder
- gebruikte de bladnamen nu voor eenBekijk bijlage Resultaat na HelpMij hulp.xlsx hyperlink toepassing omdat ik weet dat het rapport zo rond de 60 bladen zal gaan bevatten.

Kortom, door jullie hulp is mijn rapport enorm waardevol geworden en heel eenvoudig te onderhouden!!
Super, super bedankt !!!

Groetjes
Paul

ps. ik zal een bijlage meesturen van het eindresultaat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan