• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens laatste datum overnemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

intered

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2004
Goedemiddag,

Ik heb een uitdaging waar ik zelf niet helemaal uitkom.

Op tabblad 1 heb ik een totaal overzicht van onze klanten staan welke bij regelmaat gecontroleerd moeten worden op bepaalde gegevens.
Op tabblad 4 staat een overzicht van wanneer de klanten zijn gecontrleerd en op dat tabbklad wordt in kolom C de datum van controle ingevuld. Dit is een tabblad met history, dus wordt een totaal overzicht van alle controles (dus klanten komen daar meerdere keren in voor)

Wat ik probeer te doen is om in 'tabblad 1' in 'kolom K' de laatste datum van controle automatisch in te vullen.

Dus maw:

Tabblad 4
Kolum A, Cel 6 = klant A --> Kolom C, cel 6 = 7 april 2010
Kolum A, Cel 7 = klant B --> Kolom C, cel 7 = 9 april 2010
Kolum A, Cel 8 = klant A --> Kolom C, cel 8 = 12 april 2010

Tabblad 1
Kolom A, = klantnaam --> Kolom K, datum laatste controle

In tabblad 1 zou bij "klant A" in kolom K bij de betreffende cel de datum van "12 april 2010" (laatst gecontroleerde datum) komen staan.

Is zoiets mogelijk?

Update:

De soms zou dan

Laatst bewerkt:
Dan moet wel bekend zijn wat een controle inhoudt,
m.a.w. wanneer (ma welke actie) moet die datum geplaatst worden?

In kolom D de klantnamen en in E de datum:
Code:
=MAX(ALS(D2:D15="a";E2:E15))
Is een matrixformule dus ctrl+shift+enter

Dan moet wel bekend zijn wat een controle inhoudt,
m.a.w. wanneer (ma welke actie) moet die datum geplaatst worden?

Bedankt voor je reactie!

Zodra het werk gecontroleerd is, wordt er in tabblad 4 in kolom C de datum van controle ingevuld. Op dat moment zou dan in Tabblad 1 in kolom K de nieuwe datum komen te staan.

bijgaand een voorbeeld om mijn bedoelingen wat duidelijker te maken.

In Tabblad 4 (Controle klanten) heb de laatste datums geel gemaakt, die datum zou dan de oude datum in tabblad a moeten overschrijven.

Bijlagen

oops, ik zag niet dat je al een mogelijke oplossing had gepost!

Dit is idd wat ik bedoel! Thanks!!!!

Zal ff kijken of ik die som kan overzetten naar mijn document.

Alvast heel erg bedankt en ik laat nog ff weten of het werkt! (of niet :P )

Update:

De soms werkt perfect in het document van Zapatr, maar krijg hem niet werkend in mijn document. In het document wat ik hierboven heb geplaatst, krijg ik het ook niet werkend.

De som staat zo ver ik kan zien goed, maar heb geen flauw idee waar het fout kan gaan?

Laatst bewerkt:
.In Tabblad 4 (Controle klanten) heb de laatste datums geel gemaakt, die datum zou dan de oude datum in tabblad a moeten overschrijven.
Met tabblad a bedoel je waarschijnlijk Blad1
En in Blad 1 staat helemaal geen kolom met datums, die heb ik dan maar toegevoegd (kolom H).
Zie de bijlage.

Wat ik op Blad1 in kolom H heb geplaatst, moet in kolom K staan.
Het zal wel lukken om die formules te verplaatsen, neem ik aann.
Die kolom K was in eerste instantie door de titelblokkering niet zichtbaar op mijn computer.

Voor de duidelijkheid toch maar even het bestand geplaatst met de datums in de juiste kolom.
zie bijlage.

Om een een of andere redenen kreeg ik de som niet werkend in mijn Excel document.

Maar naar alles overgezet te hebben naar het bovenstaande document werkt het perfect! Thanks!!

Update:

toch nog een kleine vraag over de som. Als er nog geen controle is uitgevoerd wordt er Blad1 op de plaats van de som 'Zaterdag 0 januari 1900' neer gezet. Is het mogelijk om als er nog niks gecontroleerd is, die cel dan leeg te laten. En pas met de datum te vullen als er een controle is gedaan?

Laatst bewerkt:
Als er nog geen controle is uitgevoerd wordt er Blad1 op de plaats van de som 'Zaterdag 0 januari 1900' neer gezet. Is het mogelijk om als er nog niks gecontroleerd is, die cel dan leeg te laten. En pas met de datum te vullen als er een controle is gedaan?
Dat is een gemakkelijke, die je eigenlijk zelf had moeten vinden (vind ik). Het kan op verschillende manieren, bv. zo:
Als er een controle is uitgevoerd, zal er op Blad1 een werknummer worden ingevuld; als dat niet is ingevuld, mag er geen datum worden weergegeven. Typ op Blad1 in K7 :
Code:
=ALS(B7="";"";MAX(ALS('Controle klanten'!$A$2:$A$100=B7;'Controle klanten'!$C$2:$C$100)))
Invoeren via Ctrl-Shift-Enter !
En naar beneden kopiëren in kolom K.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan