• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens laten valideren uit een formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

TomGT

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2010
Hallo,
Ik heb nog een probleempje:
Met valideren werkt het warschuwingsbericht niet als je dit toepast op een cel waarvan de waarde een formule is. Uit de microsoft help kon ik uitmaken dat het werkt op gegevens die ingevoerd worden.
Mijn vraag: Kun je ook een waarschuwingsscherm krijgen als de uitkomst van een formule negatief is waardoor dit niet mogelijk is?
MVG Tom

Dan zou je volgens mij moeten gaan werken met VBA, maar ik vermoed dat je kennis daarvan, net als de mijne, gering is, anders zou je niet met deze vraag komen :P

Bedankt voor het bestandje maar dat is net niet wat ik zoek.
Als bvb:
Blad2!A1=Blad1!A2-Blad!A1 (waar Blad1!A2 en A1 vrij mogen ingevuld worden maar) als Blad1!A1 negatief is moet de foutmelding komen: "de uitkomst is negatief " (ofzo)
Als je dit met validatie doet werkt dit niet.
Greetz Tom

Of zoiets:

A1=C1-B1
A1 mag niet kleiner dan 0 wezen

Vul een getal in in cel B1 of C1
Hij zal een een uitkomst kleiner dan nul weigeren.

Bijlagen

Bedankt voor het bestandje maar dat is net niet wat ik zoek.
Als bvb:
Blad2!A1=Blad1!A2-Blad!A1 (waar Blad1!A2 en A1 vrij mogen ingevuld worden maar) als Blad1!A1 negatief is moet de foutmelding komen: "de uitkomst is negatief " (ofzo)
Als je dit met validatie doet werkt dit niet.
Greetz Tom

Nee, dit is ook een voorbeeld, plaats dan een bestandje met wat je wil, maakt het iets makkelijker.

Hier mijn aangepast bestandje.

Bijlagen

Kan ook met validatie.

Succes,

Hey Martin, kan inderdaad ook met validatie maar daarvoor moet je het blad vernieuwen om de foutmelding te zien. Het gebeurt niet Live vanaf de invoer. En dat had ik net nodig.
Thanx
Tom

Hier mijn aangepast bestandje.

Bedankt voor de reactie maar ik wil de validatie ( of een andere controle ) effectief op de cel zetten die de formule bevat en niet op de cellen waar ik invoer want de uitkomst is een ingave vanuit verschillende (12) pagina's en de cellen daar hebben al een andere validatie.

Bedankt voor de reactie maar ik wil de validatie ( of een andere controle ) effectief op de cel zetten die de formule bevat en niet op de cellen waar ik invoer want de uitkomst is een ingave vanuit verschillende (12) pagina's en de cellen daar hebben al een andere validatie.

TomGT, kom dan eerst eens met een duidelijke vraagstelling en een voorbeeld bestand met wat je echt wil. Met VBA kan alles wat je wil, maar ik ga niet lopen gissen wat je wil !

Wat Jacques bedoeld staat in mijn handtekening, Kom eens met een realistisch voorbeeld bestand. Mensen genoeg die je willen helpen.

TomGT, kom dan eerst eens met een duidelijke vraagstelling en een voorbeeld bestand met wat je echt wil. Met VBA kan alles wat je wil, maar ik ga niet lopen gissen wat je wil !

Hey Jacques
Het zou om veiligheidsredenen zonder VBA moeten gaan.
De vraag is:
Kun je op een cel die een formule bevat een validatie ofzo zetten die, als de ingave in een ander blad gebeurt, controleert (live en niet door middel van het blad te vernieuwen) of de uitkomst nog altijd positief is en indien negatief een stopmelding geeft.

Hey Jacques
Het zou om veiligheidsredenen zonder VBA moeten gaan.
De vraag is:
Kun je op een cel die een formule bevat een validatie ofzo zetten die, als de ingave in een ander blad gebeurt, controleert (live en niet door middel van het blad te vernieuwen) of de uitkomst nog altijd positief is en indien negatief een stopmelding geeft.

Ohh, had je niet meteen kunnen zeggen dat VBA geen optie was ? Dan had ik ook die bestandjes niet hoeven maken.

Maar om een antwoord te geven, ik denk niet dat het kan, maar dat laat ik aan de formule goeroes over die veel beter zijn dan ik ;)

@ Martin, je hebt 100% gelijk, met handtekening aangepast ;)

Laatst bewerkt:
Ohh, had je niet meteen kunnen zeggen dat VBA geen optie was ? Dan had ik ook die bestandjes niet hoeven maken.

Maar om een antwoord te geven, ik denk niet dat het kan, maar dat laat ik aan de formule goeroes over die veel beter zijn dan ik ;)

@ Martin, je hebt 100% gelijk

Jacques,
ik ken er niet veel van maar is de VBA die je gebruikt dan niet hetzelfde of een Macro? Want ik zie geen enkele macro op jou werksheet. Normaal als je een file opent met een macro in kan je dat dan zonder adminrechten? Op mijn pc heb ik die rechten wel en heb ik ook geen warschuwing gekregen als ik je file opendeed.
Ik ga me toch eens verdiepen in die VBA.
Thanx!
Greetz Tom

Laatst bewerkt:
Ik zie de grap in van jullie handekening en zal in het vervolg mijn best doen om iedereen te vriend te blijven ipv te minachten. lol
Greetz Tom

Ik zie de grap in van jullie handekening en zal in het vervolg mijn best doen om iedereen te vriend te blijven ipv te minachten. lol
Greetz Tom

TomGT, het was niet specifiek op jou gericht hoor, maar het bevat wel een kern van waarheid. Een hoop dumpen hun vraag hier met zoiets van "zoek het ff uit voor me"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan