Ik heb van diverse verenigingen allerlei gegevens verzameld in diverse werkbladen. Per vereniging één werkblad met allen dezelfde indeling.
Op alle werkbladen is bijv. cel J14 de naam van de voorzitter, J15 zijn straatadres, Q15 het huisnummer, S15 de postcode en W15 de woonplaats.
Nu zou ik graag op een nieuw werkblad een overzicht willen maken van de adres gegevens van alle voorzitters om deze vervolgens weer te kunnen koppelen met een verzendlijst voor Word (een mailinglijst).
Op welke wijze zou ik dat eenvoudig kunnen doen?
Of moet ik werkelijk weer alle gegevens opnieuw gaan invoeren in een nieuw bestand? Want na de lijst van voorzitters moet er ook nog eens een lijst van alle secretarissen op een zelfde wijze komen.
Kan iemand mij de weg naar het ei van columbus in deze wijzen ?
Op alle werkbladen is bijv. cel J14 de naam van de voorzitter, J15 zijn straatadres, Q15 het huisnummer, S15 de postcode en W15 de woonplaats.
Nu zou ik graag op een nieuw werkblad een overzicht willen maken van de adres gegevens van alle voorzitters om deze vervolgens weer te kunnen koppelen met een verzendlijst voor Word (een mailinglijst).
Op welke wijze zou ik dat eenvoudig kunnen doen?
Of moet ik werkelijk weer alle gegevens opnieuw gaan invoeren in een nieuw bestand? Want na de lijst van voorzitters moet er ook nog eens een lijst van alle secretarissen op een zelfde wijze komen.
Kan iemand mij de weg naar het ei van columbus in deze wijzen ?
Laatst bewerkt: