• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens met verschillende data in grafiek plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Krammetje1

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2012
Gemiddeld twee keer per maand meet ik bepaalde gegevens waarvan ik de waarde dan noteer. Deze waardes wil ik per jaar in een grafiek krijgen, maar omdat ik geen vaste meetdata heb krijg ik dit niet mooi in een grafiek verwerkt.
Ik heb bijvoorbeeld de volgende meetmomenten gehad in de afgelopen jaren:

2010: 11/11, 06/12, 20/12, 31/12
2011: 31/03, 10/06, 30/06, 15/07, 31/07, 15/08 .... 31/12
2012: 15/01, 31/01, 15/02, 29/02, 15/03, 30/03 .... 31/12

Is het mogelijk om deze gegevens overzichtelijk in een grafiek te krijgen waarmee ik de ontwikkelingen per jaar kan volgen? Ik weet dat ik met name eind 2010 en begin 2011 relatief weinig meetpunten heb, maar dat is voor mijzelf geen probleem.

Alvast bedankt voor jullie reactie. Mochten jullie nadere informatie nodig hebben hoor ik het graag.

Beste Krammetje,

Is een voorbeeldbestand mogelijk? Anders het bestand waarin jezelf geprobeerd hebt om de grafiek te maken.

Wat je probeert te realiseren werkt niet. Je probeert door 3 reeksen (jaargang) aan te geven en op je aslabels verschillende jaargangen. Het kan niet zo zijn dat de lijn 2010 opeens stopt en een andere lijn 2011 midden in de grafiek begint en stopt en dan weer voor 2012

Je zou bijvoorbeeld 1 totaal grafiek kunnen maken en 3 verschillende voor elk jaargang 1.

Bedankt voor de reacties. Heb het nu inderdaad opgelost door er één totaalgrafiek van te maken. Voldoet ook prima aan de mate van inzicht die ik wens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan