• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens niet zichtbaar in een Query

• Onderwerp starter Onderwerp starter AatB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

AatB

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2007
Forum,

ik heb een query binnen excel op een extern excel sheet gemaakt.
Nu komt het voor dat gegevens van bepaalde kolommen niet getoond worden in de query.
Het lijkt te maken te hebben met de format van de cellen van de bron-spreadsheet.

De query lijkt automatisch te bepalen welk format de cel zou moeten hebben (num, apha, datum). Is dit op de een of andere manier uit te schakelen.

mvg,

Aat

Forum,

a) ik heb een query binnen excel op een extern excel sheet gemaakt.
b) Nu komt het voor dat gegevens van bepaalde kolommen niet getoond worden in de query.
Het lijkt te maken te hebben met de format van de cellen van de bron-spreadsheet.

De query lijkt automatisch te bepalen welk format de cel zou moeten hebben (num, apha, datum). Is dit op de een of andere manier uit te schakelen.

mvg,

Aat

voor a) via MS-Query?
voor b) niet getoond bij het opstellen van de query definitie of niet getoond na het uitvoeren van de query?

Voor MS-Query te gebruiken bij Excel documenten plaats ik steeds kolomlabels en zet mijn data in een benoemd bereik. Ervaring leert mij dat MS-Query daar beter mee overweg kan.

Moest dit toch geen antwoord op je vraag zijn of je niet verder helpen, graag wat meer uitleg dan.

voor a) via MS-Query?
voor b) niet getoond bij het opstellen van de query definitie of niet getoond na het uitvoeren van de query?

Voor MS-Query te gebruiken bij Excel documenten plaats ik steeds kolomlabels en zet mijn data in een benoemd bereik. Ervaring leert mij dat MS-Query daar beter mee overweg kan.

Moest dit toch geen antwoord op je vraag zijn of je niet verder helpen, graag wat meer uitleg dan.

Hoi Finch,

Voor de goede order heb ik kolomlabels in de bron

Ik denk dat ik MS-Query gebruik. Ik doe het namelijk vanuit Excel.

Als ik de query in excel opstart en ik selecteer de bron en daarna de kolommen gebeurt het rgelmatig dat er geen data verschijnt als in een kolom. Als ik het format van de cellen in de bron verander dan lukt het soms weer wel. Daarom mijn vermoeden dat er iets misgaat met het format welke de query (automatisch?) hanteert tov het format wat de bron heeft.

Jou vraag of ik MS-Query gebruik doet mij vermoeden dat er nog een andere query beschikbaar is. Het gaat mij erom dat ik op een efficiente wijze een aantal databanken welke bestaan uit diverse excel sheets bij elkaar kan voegen tot 1 rapport in excel.

Ik hoor van je.....

mvg,

Aat

Is Access niet beter?

Kun je niet beter in MS Access de diverse Excel-sheets importeren of koppelen en daar je rapport maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan