• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens ophalen en optellen van onderliggende sheets

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sumoke

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Kan iemand mij helpen om bijgevoegde file in orde te krijgen.
De bedoeling is dat de gegevens op de sheet "Seizoen" automatisch worden geupdate aan de hand van alle andere sheets.

Dit zijn scoutings gegevens van verschillende wedstrijden en ik wil hiervan een seizoens overzicht maken.

Ook als ik wekelijks een nieuwe wedstrjd toevoeg zou dit automatisch er moeten kunnen bijkomen.

Alvast bedankt.
Steve

Bijlagen

Beste Steve,

Eerst heb ik een macro toegevoegd om alle sheetnamen op het eerste tabblad te krijgen, maar toen dacht ik dat dat niet nodig was.
Het is mogelijk om in Excel driedimensionaal op te tellen, dus over tabbladen heen. Maar dit gaat alleen goed wanneer alle tabbladen dezelfde structuur hebben. Dus welp Loubaa Mimoun moet altijd op rij 2 staan, en ook de inhoud van de kolommen moet hetzelfde blijven.

Kijk maar eens naar de bijlage. De optelling is van blad '12 sep' tot en met blad Sheet24.
Als je de naam van het tabblad aanpast, gaat het gewoon mee. Wanneer een tabblad niet ligt tussen '12 sep' en 'sheet24' dan wordt de inhoud niet meegeteld.

Richard

Bijlagen

Mijn excuses maar ik heb je bestand helemaal veranderd :D

Als je een overzicht wil maken is het zeer omslachtig om dit te doen vanuit verschillende werkbladen, zeker als je in die werkbladen nog gegevens wil toevoegen/aanpassen/verwijderen.

Wat is beter?
Zet al je gegevens van de wedstrijden op 1 werkblad (ik heb de kolom datum toegevoegd).
De gegevens in het blauw dien je zelf in te vullen (na elke wedstrijd veronderstel ik), dus de volgende gegevens gewoon onderaan toevoegen.
Ik heb ook nog de kolom 'Seizoen' toegevoegd want als je meerdere seizoenen hebt op een jaar zal een datum van de winter niet bij zomer mogen komen te staan en omgekeerd.

Op het werkblad OVERZICHT is het dan zeer makkelijk om te werken met een draaitabel. In cel B2 kan je nog kiezen van welke datum je de gegevens wilt zien. Kies je "alle categoriën", dan zal je een overzicht krijgen van alle datums samen.
Kies je één datum zal je enkel de gegevens zien van de wedstrijd op die datum.
in cel B1 kan je je seizoen kiezen (enkel winter is ingevuld nu).

Hopelijk is dit wat duidelijk.

Bijlagen

Bedankt alle 2, ik bekijk dit straks rustig verder.

Ik heb echter wel nog 1 bijkomende vraag, ik zou ook het aantal gespeelde wedstrijden per speler dienen te weten. Enig idee hoe ik dat zou kunnen tellen?

Mijn excuses maar ik heb je bestand helemaal veranderd :D

Als je een overzicht wil maken is het zeer omslachtig om dit te doen vanuit verschillende werkbladen, zeker als je in die werkbladen nog gegevens wil toevoegen/aanpassen/verwijderen.

Wat is beter?
Zet al je gegevens van de wedstrijden op 1 werkblad (ik heb de kolom datum toegevoegd).
De gegevens in het blauw dien je zelf in te vullen (na elke wedstrijd veronderstel ik), dus de volgende gegevens gewoon onderaan toevoegen.
Ik heb ook nog de kolom 'Seizoen' toegevoegd want als je meerdere seizoenen hebt op een jaar zal een datum van de winter niet bij zomer mogen komen te staan en omgekeerd.

Op het werkblad OVERZICHT is het dan zeer makkelijk om te werken met een draaitabel. In cel B2 kan je nog kiezen van welke datum je de gegevens wilt zien. Kies je "alle categoriën", dan zal je een overzicht krijgen van alle datums samen.
Kies je één datum zal je enkel de gegevens zien van de wedstrijd op die datum.
in cel B1 kan je je seizoen kiezen (enkel winter is ingevuld nu).

Hopelijk is dit wat duidelijk.

Ik wou ook nog vragen of het mogelijk is in een pivot tabel om de hoofdingen recht te zetten, zodat ik alles op 1 pagina kan printen

Ik wou ook nog vragen of het mogelijk is in een pivot tabel om de hoofdingen recht te zetten, zodat ik alles op 1 pagina kan printen

+ aantal wedstrijden toegevoegd. (ik ga hierbij van uit dat indien de spelersnaam voorkomt, ook al heeft hij Playing Time = 0, dat hij wordt beschouwd als "wedstrijd meegespeeld").

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan