• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens ophalen externe data

Status
Niet open voor verdere reacties.

elvanlim

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2004
Beste leden,

Voor een berekeningssheet wordt dagelijks automatisch data opgehaald vanuit een ander excelblad.

De externe data worden in kolommen B t/m H ingelezen. Dit gaat goed. In kolom A heb ik een formule ingevoerd zodat de gegevens in cel B2 en C2 samengevoegd wordt. Vervolgens heb ik de formule in cel A2 gekopieerd t/m cel A300. In beginsel gaat dit goed, totdat data wordt ververst. Na verversing werkt de formule tot cel A4 en daarna gaat één en ander mis.

Is er een manier om dit te kunnen oplossen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Vriendelijke groet,

Elvanlim

Bijlagen

probeer anders eens met het volgende commando tekst.samenv

Begin eens om een excel-bestand te plaatsen.

Het is zo moeilijk formules typen in een pdf-bestand.

Excuus, bij deze alsnog het excel bestand.

Laatst bewerkt:
Bij het vernieuwen van de gegevens worden er regels ingevoegd in de tabel hierdoor gaan de formules naar verkeerde cellen verwijzen.

Probeer het eens met deze formule
Code:
=--Tabel_optare_bronnen_fietsvergoeding[@Sleutel]&Tabel_optare_bronnen_fietsvergoeding[@Contract]

In rij 8 + 9 + 10 is de formule fout verwijst naar rij 10 ipv 8 enz...

Hoi Jean-Paul,

Dit is precies ook het probleem. Ik moet elke keer handmatig de formules opnieuw kopiëren, dan gaat het goed. Maar zodra de data automatisch wordt ververst, dan klopt de verwijzing in het formule niet bij nieuwe records. Dit doet excel automatisch.

@het advies van glda werkt helaas ook niet.

Ik zal het advies van @VenA uitproberen. Wordt vervolgd.

Hoi VenA;

Ik heb dit uitgeprobeerd, helaas werkt dit ook niet.

In cel A2 heb ik jouw voorgestelde formule ingeplakt. Dit werkt goed! Vervolgens weer door gekopieerd tot cel A300. Na het opslaan + afsluiten en daarna opnieuw excelbestand weer openen zijn de data ververst. Het formule die ik had overgenomen is automatisch gewijzigd in : =--optare_bron_fiets!$B2&optare_bron_fiets!$C2. De formule werkt alsnog niet voor nieuwe records.

De data wordt opgehaald vanuit netwerkschijf, zoals je al had opgemerkt is de bestandsnaam "optare bronnen fietsvergoeding". De berekeninggsheet verwijst naar blad "optare_bron_fiets". Moet ik misschien in de formule ook de locatie verwijzen naar het netwerkschijf? zo ja, hoe doe ik dit?

Groet,

Elvanlim

Laatst bewerkt:
En zo dan?
Code:
=--INDIRECT("B"&RIJ())&INDIRECT("C"&RIJ())

Hoi VenA,

Het werkt nu wel goed! Hartelijk bedankt voor jullie supersnelle reacties en adviezen!

Vriendelijke groet,

Elvanlim

Hoi VenA,

Wat is het verschil tussen --INDIRECT en zonder streepjes INDIRECT?

Was even naar benieuwd.

Groet,

Elvanlim

De eerst levert een getal op de tweede een tekst. -- doet hetzelfde als *1 je kan ook de functie WAARDE() gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan