• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens ophalen uit andere tabbladen

• Onderwerp starter Onderwerp starter mtb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mtb

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2005
Hoi,

Het ik een verzamelstaat gemaakt voor op het werk, maar waar ik tegen oploop is dat ik niet alles op 1 regel krijg samengevat.
Ik wil de gegevens uit 3 ploegen verzamelen op een totaalblad, maar omdat de producten in verschillende diensten verpakt worden, en in het totaalblad het totaal van alle 3 de diensten op 1 regel weergegeven moet worden. Het beste zou zijn als gekeken word naar het artikelnummer (kolom B) en aan de hand daar van de gegevens uit de 3 diensten opgehaald worden, ik hoop dat het voorbeeld wat duidelijkheid biedt, op totaal blad staat nog wat aanvullende informatie geschreven

alvast bedankt voor jullie moeite.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik heb het bestandje niet bekeken, enkel de uitleg gelezen, en misschien heb ik al VBA-code voor jou. Kijk op mijn website, dan naar Excel, dan naar VBA-code, dan naar "Info ophalen uit alle tabbladen".

Wigi

Hallo mtb,

Ik snap het niet helemaal.
In je formule VERT.ZOEKEN(VMD!$C7;tabel!$B$5:$C$27;2;ONWAAR) dit is een klein stukje ervan, ga je uit van VDM C7. Nu is VDM C7 een blauwe lijn waar niets staat.
Wat houden de vaken 1 tot 10 in?
Ieder vak heeft 4 regels

Er staan verschillende ITEM nummers in de zelfde vakken en de theoretische output is ook bij de ploegen verschillend terwijl op het blad Tabel wat anders staat.

Mvg, Wim

Wigi,

ik krijg de volgende melding als ik op jouw bestand klik

The server encountered an error while processing your request
Request: http://users.skynet.be/fa436118/wim/infouittabbladen.htm
Response: The page you are looking for could not be found

Hoornvan,

Ik heb wat moeten knippen in het bestand omdat dit anders te groot werd voor hier, vandaar waarschijnlijk dat er nog in het blauwe vak een formule staat.
Waar het eigelijk om gaat is dat op het totaalblad de unieke itemsnummers verzameld worden van de betreffende verpakkingslijn en deze 1 maal op het totaalblad neergezet worden en dan de dat er in de vmd, nmd en nd gekeken word wat de aantallen waren in de betreffende dienst en dit bijelkaar opgeteld word in het totaalblaad.

samengevat: kijken welke unieke itemnummers verpakt zijn over 3 diensten en deze zetten in kolom B (item nummer) bij de betreffende verpakkingslijn en dan de aantallen uit kolom Q (werkelijke output) van die 3 diensten bij elkaar optellen op het totaalblad.

hoop dat het nu wat duidelijker is

alvast bedankt voor jullie reactie:thumb:

Laatst bewerkt:
Hallo mtb,

Ik ben gekomen tot het optellen van de totaal uren.
Je bent dus al op weg geholpen en kun je de rest misschien zelf oplossen.

Als je iets in een cel wil schrijven hoef je niet een aantal cellen samen te voegen.

Suc6 en we horen en zien misschien het resultaat er van.

Mvg. Wim

Bijlagen

Hoornvan,

Sorry, voor mij wat late reactie, bedankt voor je aangedragen oplossing hier kan ik verder mee:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan