gegevens ophalen uit tabel 2 via primary key uit tabel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

baguetje

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2011
Ik heb 2 tabellen: tabel 1 = personalia, tabel 2= prestaties. Relatie 1-n op basis van lidnummer.

In mijn invulformulier Prestaties wil ik via het lidnummer (tabel2) gegevens ophalen in tabel 1. Dat lukt me niet.

Hoe moet ik dit realiseren?

Ik snap niet wat je bedoelt; ik neem aan dat je invulformulier Prestaties gebaseerd is op tabel2. Wat wil je dan met tabel1?

Het invulformulier is inderdaad gebaseerd op tabel 2. Als ik in dit formulier het nummer van de werknummer intyp, dan wil ik diens coördinaten uit tabel 1 ter controle gevisualiseerd zien. Direct access op tabel 1 dus.

Met dank voor je antwoord.

Je moet het werknummer (dat neem ik aan uit tabel1 komt) ook niet intypen; daar gebruik je een keuzelijst (met invoervak) voor. Dat heeft een aantal voordelen: om te beginnen kun je geen foutieve waarden intypen, ten tweede kun je op Naam zoeken, ten derde kun je acties maken die bij een ontbrekende naam een nieuwe toevoegt aan de tabel, en ten vierde (tevens antwoord op je vraag) kun je meerdere kolommen toevoegen aan de keuzelijst, die je vervolgens in een tekstvak kunt laten zien d.m.v. een formule.

Access en eenvoud??? Als je uit een keuzelijst met 200 werknemers de juiste moet kiezen, of je moet de omslachtige zoekfunctie gebruiken, dan ben je wel een tijdje bezig. Direct Access is dus niet aan ACCESS besteed? Of moet je via VBA gaan?
Ontgoochelend.
Toch bedankt voor je antwoord.

Ontgoochelend? Heb je wel eens met een keuzelijst gewerkt? Die filtert ogenblikkelijk op de eerste letters die je intypt.... Zelfs bij keuzelijsten met een paar duizend records (straatnamen bijvoorbeeld) werkt dat razend snel...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan