• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens ophalen, wijzigen en opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jack Nouws

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 apr 2008
Hallo

Ik heb mbv een Userform iets gemaakt waarmee ik gegevens wil ophalen daarna wil wijzigen en daarna weer wil opslaan. Maar iets gaat er fout alleen ik weet niet wat. Zou iemand me daarbij willen helpen?

met vr gr
Jack

Bijlagen

Hallo

Ik heb mbv een Userform iets gemaakt waarmee ik gegevens wil ophalen daarna wil wijzigen en daarna weer wil opslaan. Maar iets gaat er fout alleen ik weet niet wat. Zou iemand me daarbij willen helpen?

met vr gr
Jack

Ik heb een aantal wijzigingen aangebracht:
1. De combobox met nummers (1501, 1502) liet veel lege cellen zien. Nu toont het alleen de cellen waar iets in staat.
2. In de code wordt steeds gegevens opgeslagen (txtBonnr = FustForm1.txtBonnr.Value).
Dat heeft geen toegevoegde waarde omdat de gegevens al vermeld staan. Het is dus dubbelop.
3. Doordat verwezen is naar Blad1 ipv Fust verscheen een foutmelding bij Bon.
4. De code werkte niet omdat ook steeds het Bonnummer werd ingevoerd. Daardoor werd de code opnieuw gestart. Het bonnummer hoef je niet opnieuw in te voeren.
5. Het programma moet stoppen als er geen Fust is gekozen bij Cbo_Fust maar omdat er gekeken of Cbo_Fust leeg is ipv dat er gekeken wordt of er diversen staat, stopt het programma niet. Cbo_Fust is namelijk nooit leeg.

Dat was het zo ongeveer.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Ik heb een aantal wijzigingen aangebracht:
1. De combobox met nummers (1501, 1502) liet veel lege cellen zien. Nu toont het alleen de cellen waar iets in staat.
2. In de code wordt steeds gegevens opgeslagen (txtBonnr = FustForm1.txtBonnr.Value).
Dat heeft geen toegevoegde waarde omdat de gegevens al vermeld staan. Het is dus dubbelop.
3. Doordat verwezen is naar Blad1 ipv Fust verscheen een foutmelding bij Bon.
4. De code werkte niet omdat ook steeds het Bonnummer werd ingevoerd. Daardoor werd de code opnieuw gestart. Het bonnummer hoef je niet opnieuw in te voeren.
5. Het programma moet stoppen als er geen Fust is gekozen bij Cbo_Fust maar omdat er gekeken of Cbo_Fust leeg is ipv dat er gekeken wordt of er diversen staat, stopt het programma niet. Cbo_Fust is namelijk nooit leeg.

Dat was het zo ongeveer.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hoi Ron,
(txtBonnr = FustForm1.txtBonnr.Value) Hoe zou je dit veranderen dan?
Hoe komt het wanneer ik fust ga Boeken mijn datum van 3 januari naar 1 maart springt?

Met vr gr Jack

Laatst bewerkt:
Hoi Ron,
(txtBonnr = FustForm1.txtBonnr.Value) Hoe zou je dit veranderen dan?
Hoe komt het wanneer ik fust ga Boeken mijn datum van 3 januari naar 1 maart springt?

Met vr gr Jack

Ik zou (txtBonnr = FustForm1.txtBonnr.Value) helemaal niet gebruiken omdat het geen toegevoegde waarde heeft.
Het is hetzelfde als dat je zegt: Range("A1") = Range("A1").Value
Als ik ernaast zit, hoor ik het graag.

Verander regel 122 van CmdBoeken in
Code:
            MyRange.Range("B" & c.Row) = DateValue(FustForm1.txtDatum)

Dan zou het moeten lukken.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan