• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens ophalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

supermark

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2007
Hallo allemaal,

Ik heb de volgende situatie:
Er is een bestaande excelbestand met personeelgegevens.
Dit bestand kan ivm met authorisatie allen gelezen worden.
Ik wil een tweede, apart excelbestand maken met enkele gegevens uit het eerstgenoemde bestand.
De bedoeling is dat op het moment dat bestand 2 geopend wordt, er eerst wordt gekeken in bestand 1 of er nieuwe records zijn toegevoegd. Zoja, dan dienen deze nieuwe records te worden toegevoegd aan het nieuwe bestand, zodat bestand 2 altijd up-to date is.
Is dit mogelijk?

bestanden koppelen.

Hoi, het antwoord op jou vraag is niet zo moeilijk.
Open de 2 bestanden tegelijk, en maak in het ene 'privé ' bestand, celverwijzingen naar het 'openbare' bestand. Telkens wanneer je het 'privé' bestand nu opent, zal de vraag in beeld verschijnen of je de gegevens wilt bijwerken. Als je op JA klikt, worden automatisch de waarden uit het andere bestand opgehaald, en zodoende bijgewerkt.

Hallo efsix,

Dank voor je reactie
Ik heb, denk ik, niet goed duidelijk gemaakt wat het probleem daadwerkelijk is, het is nl iets gecompliceerder.
Bestand 1 (noem het hoofdbestand) bestaat uit 15 kolommen.
Uit dit bestand wil ik uit een 2- tal kolommen gegevens halen.
Een van de kolommen bevat een uniek gegeven (personeelsnummer)
Als ik het beschrijf zou er het volgende moeten gebeuren:
" Ga naar bestand 1 , cel (a,1).
Doe de opdracht totdat je bij een lege regel bent aangekomen.
Als de waarde in kolom 1 gelijk is aan "waarde1" en de waarde in kolom 2 niet gelijk is
aan de waarde uit kolom 1 van bestand 2, voeg dan de waarde uit kolom 1 en 2 toe aan bestand 2, anders de volgende.
Zo wordt er eerst gekeken of het record in bestand 2 al voorkomt zo ja dan niets toevoegen, zoniet dan toevoegen.
Ik hoop dat ik het nu duidelijker heb uitgelegd.

bestanden koppelen

Hey Super,

Ik heb zelf al aan den lijve ondervonden, dat een probleem omschrijven nog moeilijker is als het antwoord ;-)
Mijn eerst reaktie is die van; maar dat gaat toch ook zoals ik eerder vertelde.
Na jou antwoord vrees ik dat ik je vraag toch niet goed begrijp.

groet, Romé:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan