• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens opvragen in een ander werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

jojajupa

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2011
Hallo Exel-kenners

Ik heb een exelbestand waarin ik in het eerste werkblad (genoemd invulveld) gegevens heb gezet. Nummers en een paar kolommen verder de opmerkingen die behoren bij de nummers.
Sommige nummers komen vaker voor en hebben dus meer opmerkingen (zie voorbeeld)

Nu wil ik in het volgende werkblad (controleveld) in Veld A1 nummer 31345 invullen zodat ik dan in Veld B1 de opmerkingen (G2 invulblad) kan lezen die bij nummer 31345 horen. Ook de opmerkingen die in G4 (invulblad) staan moeten dan ook leesbaar zijn.

Wie weet welke formule er dan in A1 en B2 van het Controleveld moet staan?

Ik wil het voorbeeld exel bestand bijvoegen, maar ik weet niet hoe dat moet.

Gr. John

Ik heb in exel een voorbeeld gemaakt van een systeem dat ik ergens anders gebruik. Dit exel bestand heb ik test genoemd maar krijg ik niet in deze vraag geupload.

Gebruik mijnbestand.nl

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-Y3NHEGRFXUZV.xls

Als je op bovenstaande link klikt dan kun je het bestand downloaden. Dit bestand bevat maar een paar invulvelden. In mijn daadwerkelijke exel bestand staan veel meer invulvelden. Maar deze kan ik niet mee sturen omdat hier privacygevoelige informatie in staat.

Ik wil graag een overzicht in het controleveld hebben zodat als ik een nummer(uit het invulveld) invoer dat ik dan alle opmerkingen die behoren bij dat nummer in beeld krijg.
Elk nummer hoort bij een persoon.
De invulvelden worden dagelijks aangevuld door verschillende personen en dus is het goed dat wij een controle veld hebben waarin de opmerkingen staan die bij die persoon horen.

Het klinkt misschien ingewikkeld maar ik weet dat in de formule 'Vert.zoeken' moet staan en het bereik van alle cellen waarin de nummers staan. Ik weet alleen niet hoe de formule moet luiden.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Gr. John

Laatst bewerkt:
@jojajupa,

Heb je de regels i.v.m. crossposting gelezen?

Overig forumleden, zie hier

Laatst bewerkt:
Ik mag blijkbaar mijn vraag niet op verschillende forum's plaatsen?
Mijn excuses daarvoor.

In het andere forum: worksheet.nl kon ik wel heel gemakkelijk het exelbestandje plaatsen. Hier niet.

Als deze vraag hier dan niet mag staan, wilt u deze dan verwijderen? Dan laat ik de vraag staan op worksheet.nl
Bij voorbaat dank

Mijn vraag is helaas nog niet opgelost. Ik laat het nog even open staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan