Hallo,
Ik ben zou graag d.m.v. een combinatie van comboboxen, de deta uit een bepaald werkblad willen halen, en deze op een overzicht weergeven zonder de eventuele lege rijen, liefst middels VBA code.
Ik heb een test bestandje toegevoegd waarmee misschien het e.e.a. duidelijk wordt.
In het werkblad " Invul" kies ik d.m.v. een 3-tal comboboxen de zoekvoorwaarde.
Aan de hand van deze zoekvoorwaarde, zou dus gezocht moeten worden in :
- het juiste werkblad (de naam)
- Het juiste jaar
- En de data uit de juiste maand.
- maar enkel de data die staat in " Data-1 t/m Data-2"
Deze gevonden waarden zouden dan in het werkblad " overzicht-1" moeten worden gezet.
Als er d.m.v.de comboboxen een andere keuze gemaakt wordt, zou de data in " Overzicht-1" mee moeten veranderen (de gekozen gegevens moeten dus niet bewaard blijven in het overzicht, dit zal later alleen geprint worden)
Is dit allemaal mogelijk met VBA,....??
En kan iemand mij op de juiste weg helpen.
Gr,
Jack
Ik ben zou graag d.m.v. een combinatie van comboboxen, de deta uit een bepaald werkblad willen halen, en deze op een overzicht weergeven zonder de eventuele lege rijen, liefst middels VBA code.
Ik heb een test bestandje toegevoegd waarmee misschien het e.e.a. duidelijk wordt.
In het werkblad " Invul" kies ik d.m.v. een 3-tal comboboxen de zoekvoorwaarde.
Aan de hand van deze zoekvoorwaarde, zou dus gezocht moeten worden in :
- het juiste werkblad (de naam)
- Het juiste jaar
- En de data uit de juiste maand.
- maar enkel de data die staat in " Data-1 t/m Data-2"
Deze gevonden waarden zouden dan in het werkblad " overzicht-1" moeten worden gezet.
Als er d.m.v.de comboboxen een andere keuze gemaakt wordt, zou de data in " Overzicht-1" mee moeten veranderen (de gekozen gegevens moeten dus niet bewaard blijven in het overzicht, dit zal later alleen geprint worden)
Is dit allemaal mogelijk met VBA,....??
En kan iemand mij op de juiste weg helpen.
Gr,
Jack