• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens opzoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ Wigi, Ik snap de EN in je formule niet: ik zie maar één keuze

@ Ekoezen, Met in een aparte kolom
Code:
=ALS(VIND.SPEC(I2;A2;1)>1;"Betaald";"Nop")
en in I2 het factuurnummer zie je op de regel of een rekening is betaald.

Kweet ook niet waar de EN voor diend maar de oplossing Wigi werkt wel tot nu toe. Ik ben nog aan het knutselen want het is nogal een lijst maar het lijkt goed te gaan.

@ Wigi, Ik snap de EN in je formule niet: ik zie maar één keuze

Mijn formule is een matrix formule. Die gaat alle cellen af van het bereik dat je opgeeft. En geeft dan telkens voor elke cel aan of dat het gevonden wordt of niet, dus wel of geen fout. Die EN operator voegt dan alles samen om tot 1 conclusie te komen: staat het er ergens in of niet.

Nu wel duidelijk?

Wigi

Dank, idd helder, maar of deze oplossing zich tussen mijn oren nestelt, weet ik niet. ;)

Mijn formule is een matrix formule. Die gaat alle cellen af van het bereik dat je opgeeft. En geeft dan telkens voor elke cel aan of dat het gevonden wordt of niet, dus wel of geen fout. Die EN operator voegt dan alles samen om tot 1 conclusie te komen: staat het er ergens in of niet.

Nu wel duidelijk?

Wigi

Nu nog een vraag, werkt de matrix formule alleen als er cijfers in de verwijzing staan? Ik probeerde namelijk nog een voorwaarde te stellen in een andere kolom en dan op achternaam maar daar krijg ik nog geen resultaat. Terwijl de formule volgens mij excact dezelfde verwijzing bevat maar dan met een andere kolom als referentiekader.

Ik denk dat ik hem heb. Ik heb Vind.Alles vervangen door Vind.Spec en nu krijg ik wel resultaten. Ik weet alleen nog niet of ze kloppen :0

Laatst bewerkt:
Hang een zo simpel mogelijk bestandje bij hier.
Wigi,

bij dezen..... in het orginele bestand werkt de formule in de laatste 3 kolommen wel maar in dit bestand krijg ik het weer niet voor elkaar??!:rolleyes:

Bijlagen

Gebruik

$

tekens om rijen en kolommen vast te zetten. Als je daarover struikelt raad ik je aan om niet met matrix formules te werken. Die zijn veel moeilijker te bevatten dan hetgeen je nu fout doet.

Wigi

Gebruik

$

tekens om rijen en kolommen vast te zetten. Als je daarover struikelt raad ik je aan om niet met matrix formules te werken. Die zijn veel moeilijker te bevatten dan hetgeen je nu fout doet.

Wigi

Ik is nie voor niks junior member. Maar ik wil het wel graag allemaal snappen. Mijn diepste dank dan ook voor de hulp tot nu toe.:thumb:

Ed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan