gegevens opzoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jwaque

Verenigingslid
Lid geworden
16 aug 2006
Ik loop vast op het meest elementaire element van mijn database. ergens ben ik blijkbaar vergeten hoe het moet. Ik heb oudere databases met de oplossing maar het lukt me niet om het te reproduceren.

Ik heb een formulier nu wil ik in het eerste veld iets opzoeken in een tabel mbv een keuzelijst. Dit gaat prima.

vervolgens wil ik dat de andere velden automatisch gevuld worden met de bijbehorende gegevens. Dit lukt helaas niet.

volgens mij denk ik te moeilijk of ik doe iets elementairs verkeerd. graag hulp.

Ik heb een poging gedaan met een dlookup. maar nu wordt het veld in al mijn records bij gewerkt ipv alleen het eerste. Maar even de hele code zodat jullie kunnen zien wat ik nog meer geprobeert had. als ik het code stukje met r("artikelnr") = p gebruik geeft de msgbox wel de juiste waarde voor p maar hij vind niet het juiste record.

Code:
Private Sub SondeAlternatief_AfterUpdate()
Dim d As DAO.Database
Dim r As DAO.Recordset
Dim p As String

Set d = CurrentDb
Set r = d.OpenRecordset("tblSondeArt")

p = Me.SondeAlternatief

Me.txtaltmemo = DLookup("[altmemo]", "qrysondealt", "[altartnr]=" & p)

'If r("artikelnr") = p Then
'
'Me.txtaltmemo = SondeMemo
'Else
'MsgBox p
'MsgBox AltMemo
'MsgBox "artikel niet gevonden"
'
'
'End If
'
End Sub

Ik vermoed dat je in tekstvelden gegevens wilt zien die uit de keuzelijst komen? Dat doe je door in die tekstvelden een besturingselementbron te gebruiken volgens dit principe:

Code:
=Me.cboKeuzelijst1.Column(1)
=Me.cboKeuzelijst1.Column(2)

dank je wel.
het is (denk ik) wat ik bedoel. alleen als ik het invul bij gegevens-besturingselementbron dan krijg ik een error nl: #naam? in het text veld te zien.

als ik een gebeurtenisprocedure maak met nabijwerken: Me.txtSondeAlttext = Me.cboSondeAlternatief.Column(4) dan wordt txtbox sondealttext inderdaad gevuld met column4 (overigens raar want volgens mij is het kolom nr 5 maar hij telt waarschijnlijk vanaf 0 ipv1) alleen het veld wordt in alle records bij gewerkt en niet alleen in het record waar ik in bezig ben.

heb je een aanwijzing voor wat er nog fout zou kunnen gaan?

de data in txtsondealttext wordt ook niet in de tabel weggeschreven.

Laatst bewerkt:
ik hoop dat ik er nu van heb geleerd. Nu ik het veld txtSondeAlttext weer heb gekoppeld aan mijn tabel wordt de data netjes weggeschreven en ook alleen het betreffende record aangepast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan