gegevens over 2 pagina's halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nl18663

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2007
Hallo

ik moet gegevens over een pagina zien te tillen.
ik heb een pagina waar ik een id naarboven haal dat ik bij de volgende SQL insert weer nodig heb.
wat ik probeer is met een include de variabele door te geven aan die pagina waar het in een hidden type kan worden gezet om op die manier in de $_POST te komen.
maar op een of andere manier lukt dat niet.

als je gebruik maakt van een include, worden dan die vars deel van je initiele php pagina, maar blijkbaar andersom niet.

weet iemand dit? en als dat zo is, hoe kan ik dit bypassen dat ik die info op mijn andere pagina krijg zonder een form te gebruiken

alvast bedankt!

Het is een beetje een onsamenhangend verhaal, kun je even wat _relevante_ code posten? [Dus zonder 24204924 regels HTML en andere onzin.]

dit is het eerste file waar ik een lookup voor het adres_id doe

PHP:
       $adres=$_POST['adres'];
        $huisnummer=$_POST['huisnr'];
        $postcode=$_POST['postcode'];
        $woonplaats=$_POST['woonplaats'];

$puttosql="INSERT INTO AdresRegel SET adres='$adres', huisnummer='$huisnummer', postcode='$postcode', woonplaats='$woonplaats'";

$put=mysql_query($puttosql) or die ("Query niet gelukt!". mysql_error());

$retreveID="SELECT adres_id FROM AdresRegel WHERE adres='$adres' AND huisnummer='$huisnummer'";
$opdr=mysql_query($retreveID) or die ("Query niet gelukt!". mysql_error());
$id=mysql_fetch_row($opdr);
}
$adres_id=$id[0];
echo "nummer in eerste stap is ".$adres_id; 
mysql_close();
include ('naam.php');
////////////////////////////////////////////////////////////////
PHP:
naam.php:

$adres_id=$_POST['adres_id'];
?>
<head>
<title>SAKVR</title>
</head>
<html>
<body>
<?php echo "nummer is ".$adres_id; ?>
<form action="put_naam.php" method="POST">
<input type="hidden" name="adres_id" value=$adres_id >
Achternaam :
<input type="text" name="naam" size="10" maxlength="32" value="" />
<BR />
<input type="submit" name="submit" value="Submit!" />
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
zoals hierboven de echo krijg in niets terug...

ik zie in naam.php dat je $adres_id ophaalt vóórdat je het formulier verzend.

HTML:
<form action="put_naam.php" method="POST">

Je verwijst hier naar put_naam.php terwijl je $adres_id in naam.php probeert te laten zien.

Fred:thumb:

Als ik het goed begrijp, wil je dus eerst een adres opslaan in je DB (dat van een ander formulier komt, veronderstel ik). Daarna wil je in je relationele database dit adres linken via het adres_id aan de persoon die ginder woont, en vul je dus de naam in in het formulier van naam.php?

In dat geval:
- bij het input-veld met name='adres_id' moet je php ook de value laten parsen, dus:
PHP:
<input type='hidden' name='adres_id' value='<?php echo $adres_id; ?>'>

- je mag $adres_id niet via $_POST ophalen. Je adres_id wordt immers al bepaald in de file waar je een loopup doet voor het adres_id. Als je dan de $_POST gebruikt, wordt je $adres_id terug leeggemaakt, aangezien die variabele nog niet via een formulier is verzonden geweest.

Zijn dit de stappen die je effectief wenst te volgen, of begrijp ik je verkeerd?

Volgens mij verwar je trouwens een UPDATE en een INSERT statement met je query als ik me niet vergis.

De query die jij gebruikt klopt in mijn ogen niet. Dat moet zijn:

PHP:
$puttosql="INSERT INTO AdresRegel (adres, huisnummer, postcode, woonplaats) VALUES ($adres, $huisnummer, $postcode, $woonplaats)";

// of

$puttosql="UPDATE AdresRegel SET adres='$adres', huisnummer='$huisnummer', postcode='$postcode', woonplaats='$woonplaats' WHERE id= $_POST['id']";

Je kunt i.p.v. de variabelen die je set ($adres, $huisnummer etc) beter gewoon de $_POST superglobal gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan