• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens over een bepaald jaar aantonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hig87

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2017
Ha mensen,

Ik wil over een bepaald jaar kunnen aantonen hoeveel contracten er daadwerkelijk getekend zijn. Dit doe ik met een draaitabel en dan met de aantalarg functie (zie voorbeeldbestand) Het enige wat ik beschikbaar heb als data is de begin- en einddatum.Nu is het probleem dat de contracten die beëindigt zijn, niet meegenomen moeten worden. Ik kan niet gewoon de begindatum pakken, omdat de einddatum dan niet wordt meegenomen en omdat contracten die eerder afgesloten zijn, en nog doorlopen over het bepaalde jaar dan ook niet worden meegenomen.

Ik kom er dus niet uit.. iemand een idee of dit wel mogelijk is?

Bijlagen

Je mist een kolom met de datumcontractgetekend. Of is dit de startdatum? Ook zie ik nergens waar je het jaar ingeeft.

Mogelijk dat dit dit in de buurt komt.

Bijlagen

Ha VenA, dat is inderdaad de startdatum. Daar staat ook het jaar bij. Dat komt idd in de buurt! Klinkt misschien een beetje onlogisch, maar ik zou graag bij het jaar 2016 (neem dit jaar even als voorbeeld) ook de mensen erbij hebben die het contract eerder hebben getekend. Dit contract moet dan wel doorlopen tot na 2016. Als het contract in 2016 stopt, moet hij niet meegenomen worden.

Wie of wat is dit jaar? Het huidige jaar is 2017 maar je hebt het over 2016 wat vorig jaar is. Maak even duidelijk in het bestand wat je wilt zien.

Misschien leg ik het niet goed uit. Ik kan het niet echt aantonen in het bestand. Ik nam 2016 als voorbeeld, maar ik wil gewoon per jaar kunnen zien hoeveel contracten er lopen. Dus als ik nu de startdatum pak, heb ik niet alle contracten die er lopen in een bepaald jaar. De contracten die eerder afgesloten zijn, kunnen namelijk ook nog doorlopen in dat bepaalde jaar (zie einddatum). Snap je wat ik bedoel?

Thanks, dat ziet er goed uit! Nu zou ik eigenlijk alleen nog graag zien dat het jaar van de einddatum niet meegenomen wordt. Is daar iets voor mogelijk?

dat is letterlijk 1 teken verschil haal bij het >= van de einddatum dan de = weg

Code:
=N(EN([@[Contract getekend]]="ja";JAAR([@Startdatum])<=$G$1;[COLOR="#FF0000"]JAAR([@Einddatum])>[/COLOR]$G$1))

Het werkt inderdaad. Top!

Nu ben ik alleen nog erg benieuwd hoe je cel g1 heb gemaakt, en gekoppeld aan de draaitabel. Hoor het graag!

In G1 staat een lijstje dat met gegevensvalidatie is gemaakt. (in het lint te vinden onder gegevens) Als je wat wijzigt in G1 dan wordt er een macro gestart die de draaitabel vernieuwt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan