• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens overnemen uit een bestand in OneDrive

Status
Niet open voor verdere reacties.

GrandCase

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2014
Is het mogelijk een bestand in OneDrive op te slaan met gegevens die automatisch worden getoond in bestanden die daaraan zijn gekoppeld?

Stel je voor: ik heb een bestand (bron.xlsx) met in A1:A5 de cijfers 1 t/m 5. Dat bestand is opgeslagen in mijn OneDrive.
In de gelinkte bestanden moet dan (bijvoorbeeld) in B1:B5 1, 2, 3, 4, 5 worden getoond.

En als ik ik in bron.xlsx 1 t/m 5 vervang door 6 t/m 10 moet in de bestanden die zijn gelinkt in B1:B5 6, 7, 8, 9, 10 worden getoond.

Simpel als ik dit wil in bestanden die allebei op m'n harde schijf staan. Maar is het ook mogelijk als de bron in mijn OneDrive staat en de gelinkte bestanden op computers van andere gebruikers?

Met power query

Hallo JVeer

Dankjewel voor de reactie. Daar was ik heel blij mee en ik ben meteen gaan proberen.
Heb een pagina van Microsoft gevonden waar power query wordt uitgelegd, maar ....het lukt me niet.

Ik zal vast iets vreselijk fout doen, maar ik kan geen werkende koppeling tot stand brengen.

Heb je misschien een link naar een pagina waar het beter wordt uitgelegd?
Of kun je me aan de hand van het bestandje dat ik heb bijgevoegd uitleggen hoe ik hier waardes kan laten ophalen uit een bestand in OneDrive?
Met deze link: https://1drv.ms/x/s!AhcbPgkcTbRNhY5pq0ng6SQzS3gZRQ?e=CGW6Ww kun je eventueel een bronbestand in mijn eigen OneDrive gebruiken.
groet,

Kees

Bijlagen

Of met een macro. Zorg wel dat je het pad kopieert vanuit de desktop app. Openen in Excel, bestand, info, pad kopiëren (dit is het juiste pad).
Die plak je vervolgens op de plek dat hieronder rood gekleurd is. Zelf moet je dan even kijken welk bereik je wilt overnemen in je bestand.

Code:
Sub jvr()
Application.ScreenUpdating = False
  With Workbooks.Open("[COLOR="#FF0000"]https://d.docs.live.net/xxxxx/xxxxx/map%201.xlsx[/COLOR]")
    .Sheets(1).Cells(1, 1).CurrentRegion.Copy
     ThisWorkbook.Sheets(1).Cells(1, 1).PasteSpecial xlPasteValues
    .Close 0
  End With
End Sub

Laatst bewerkt:
Dat helpt zeker!
Goed uitgelegd en mijn stommiteit was simpel. De link vanuit de verkenner gebruikt. Nu werkt het.

Je macro is trouwens ook super handig. Werkt perfect. Ik moet nog even uitvinden hoe ik kan afdwingen dat de koppelingen altijd (ook als de gebruiker een bevestiging wil) worden bijgewerkt.
Daarmee heb ik dan precies wat ik zocht.

Heel erg bedankt voor je hulp!

Mooizo! Graag gedaan

Mag ik nog een vraag stellen?
Hoe kan ik het bereik A2:C15 overnemen?

Om eerlijk te zijn heb ik geen flauw idee wat een querytable is ....
20 jaar terug was ik aardig thuis in Excel, maar door omstandigheden heb ik er daarna weinig mee gedaan.
Ben er nu weer in begonnen, maar ik merk dat ik heel veel kennis kwijt ben, terwijl Excel juist veel uitgebreider is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan