• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens overnemen van een boekingslijst naar week kas staat!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bakkviss

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2009
Hallo,

Dit is mijn eerste post hier en ik ben ook een beetje een newbie in Excel land. Neem het me vooral niet kwalijk zou ik zeggen :-)

Ik heb een kleine bar en doe daar dus zelf de boekhouding voor. Nu heb ik al het een en ander opgezocht maar heb nu het volgende probleem.

Ik heb een boekingslijst waar gedurende het hele jaar mijn uitgaven en inkomsten worden genoteerd. Deze lijst heb ik al aangepast aan mijn eisen zoals verschillende btw tarieven enz. Nu moet ik voor de belasting diens ook een appart kasboek bijhouden (ik doe dat per week) en in dat kas boek staan dus per week 7 dagen waarin ik mijn omzet splits in:

Bar Hoog
Bar Laag
Snackbar
Restaurant

en eventueel een weekelijkse inkomst genaamd Gokkast.

Nu zou ik dus graag willen dat de bedragen die ik in de boekingslijst (dit gaat op datum) invul automatisch naar het weekelijkse kasboek gaan. Alleen denk ik niet dat dit via een tabblad kan omdat ik anders 52 tabladen moet hebben en dat maakt het niet overzichtelijker. Ik dacht zelf aan iets van een sjabloon ofzo.. waar ik dan zelf wel het week nummer kan invullen en die ik dus appart kan opslaan.

Graag hoor ik jullie gedachten hierover :-)

Groetjes Bakkviss

ps ik heb wat ik tot nu toe heb bijgevoegd

Bijlagen

Beste Bakkviss,

wat is het doel, dat je deze gegevens op een weekblad (apart bestandje) wilt vermelden?

Je kunt deze gegevens ook in hetzelfde bestand (op een apart werkblad) vermelden.

ik zou zelf het invuldocument gebruiken en met de som.als formule op een ander werkblad de gewenste gegevens laten optellen (b.v. per week).

Wil je hier hulp bij, laat het dan ff weten.

Met vriendelijke groeten,

Oeldere

Beste Oeldere,

De bedoeling is dat sommige van de gegevens van de boekingslijst (namelijk de inkomsten per kas) automatisch naar het kasboek weekoverzicht gaan. Dit zou mij namelijk een heleboel tijd schelen omdat ik gegevens dan maar 1 keer hoef in te vullen. Ik moet dan elkeweek dat kasboekoverzicht opslaan, en een nieuwe beginnen.

dat is zo'n beetje de bedoeling.

Groetjes Bakkviss

Beste Bakkviss,

Ik als voorbeeldje een opzetje gemaakt, hoe een en ander opgezet kan worden.

Hierin wordt de omzet per week (in totaliteit, per kas en per bank) berekend.

Deze formules zijn ook te maken voor andere posten.

Laat je ff weten of dit is wat je bedoeld?

Als het onduidelijk (of te moeilijk is), laat je het ook even weten?

Met vriendelijke groeten,

Oeldere

Bijlagen

Heb ook een opzet gemaakt.
Kijk maar welke je het gemakkelijkst vindt.
Jaaroverzicht moet nog gedaan worden.

Bijlagen

Beste Bakkviss ;)

Nu we toch bezig zijn dan nog maar eentje van mij, volkomen naar U wensen.
Alleen staat het allemaal in 1 werkmap met aparte tabbladen voor de weken.

Voor de weken uit te breiden moet je enkel het blad kopieëren en in een ander tabblad plaatsen, naam wijzgen en cel B1 veranderen van week.
Niet aan de formules komen.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Bedankt!

Alle drie enorm bedank voor de moeite die jullie gedaan hebben. Ik heb uiteindelijk die van danny147 genomen. Dat komt omdat ik ook elke week die kasbladen uit moet printen en aan het einde van een periode bij de boekhouder moet inleveren.. En dat had danny147 precies gedaan zoals ik het in mijn gedachten had..

Evengoed IEDEREEN bedankt voor alle moeite :-)

Groetjes Bakkviss

Beste Bakkviss ;)

Als jij te vreden bent dan zijn wij dat ook :D

Kan je enkel nog de vraag op opgelost zetten onderaan rechts.

Groetjes Danny. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan