Gegevens overzetten naar nieuwe hd

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickjeuuh

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2007
Hallo,

Ik heb mijzelf een s-ata harde schijf aangeschafte om mijn pc sneller te laten lopen aangezien ik nog met IDE werkte. Nu heb ik geprobeerd om mijn gegevens van mijn IDE-schijf over te zetten naar mijn s-ata schijf, maar dit lukt dus niet. Eigenlijk zou ik mijn pc willen opstarten met alle settings hetzelfde, alle drivers behouden, alle spelletjes behouden, gewoon ALLES. Is dit mogelijk? Zoja, willen jullie dan zo vriendelijk zijn om het mij in gewone taal uit te leggen. Ook zie ik dat de pc de HD aangeeft als eentje van 160 gig terwijl hij eentje van 320 gig is. Er zitten nog jumpers op de s-ata, moet ik deze eruit halen om het probleem op te lossen?

Dank bij voorbaat.

Hoi !

Sata-schijf als tweede erbij hangen, image maken van je C-schijf.

Vaak hebben farikanten van HDD's hier ook een tooltje voor.

Waarvoor je jumpers nodig hebt op je Sata-schijf is mij niet duidelijk.

De enigste die ik ken is om Sata-2 schijven z.g. geschikt te maken voor een sata-1 aansluiting op een mobo.

Kijk es op de pagina van de fabrikant van je nieuwe schijf.]

Greetz,

Harry.

Hallo wederom,

Als ik mijn s-ata HDD aansluit dan neemt de pc de s-ata schijf als bootschijf en start hij op in de windows die ik al geinstalleerd had op m'n nieuwe HDD. Ik heb een progje staan op m'n oude HDD (norton ghost) en hiermee kan ik blijkbaar gegevens overzetten van de ene harde schijf naar de andere. Maar ik wil dat de pc m'n oude HDD als bootschijf gebruikt en ik krijg die s-ata maar niet als slave :(

Suggesties?

Dank.

Hoi !

Moet je even je BIOS-instellingen nakijken !

Waarschijnlijk heb je ingesteld dat de SATA-schijf als master (C-schijf) gezien moet worden.

Greetz,

Harry.

Het lijkt me allemaal wel duidelijk maar toch graak ik niet in het BIOS.
Als mijn pc opstart komt er eerst een zwart scherm met een flikkerend wit streepje waarna onmiddelijk de balk van windows laadt. Ik heb al proberen op del te duwen tijdens de startup maar niets gebeurt?

Het lijkt me allemaal wel duidelijk maar toch graak ik niet in het BIOS.
Als mijn pc opstart komt er eerst een zwart scherm met een flikkerend wit streepje waarna onmiddelijk de balk van windows laadt. Ik heb al proberen op del te duwen tijdens de startup maar niets gebeurt?

Ok, ik ben nu in het BIOS geraakt en heb vervolgens met norton ghost alle gegevens van mijn oude HDD naar mijn s-ata HDD overgezet. Maar nu is er nog een probleem. Als ik mijn oude HDD loskoppel en mijn pc opstart met mijn s-ata HDD verloopt alles goed tot het beginscherm van windows. Er staat geen "Welkom" en hij loopt vast bij het blauwe scherm met het windowsicoontje...

Suggesties?

Hallo,

Als ik tijdens de setup voor de R kies van de repair-instal vraagt de pc eerst welke schijf (er komt maar 1 op dus dat vormt geen probleem) maar daarna vraagt hij een administrator paswoord, wat ik dus niet weet.

Zijn er nog andere oplossingen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan