gegevens overzetten van oude schijf naar nieuwe computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marie1

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2002
ik weet niet of ik in de goede rubriek zit, maar ik zit met het volgende:

Mijn oude computer is vorige week een zachte dood gestorven.
Ik heb een nieuwe gekocht en wilde proberen mijn data die op een extra harde schijf stond (die vermoedelijk nog heel is) over te zetten.

Ik dacht die oude schijf even in te pluggen in de nieuwe computer maar dat was een misgedachte.

De oude schijf wordt aangesloten met een breed plat grijs snoer
en de nieuwe computer heeft veel smallere knalrode snoeren.

Ik ben leek op dit gebied.
bestaat er een verloopsnoer voor dit soort gevallen?

Hoi,

Je hebt een ide hd maar op je moederbord zit meestal nog wel 1 ide aansluiting .
Welk moederbord heb je?

Modag

Hoi,

Der zit na mijn inziens een ide aansluiting op, een blauwe of zwarte naast de pci sloten connector ik denk dat de dvd-rom speler daar op zit dus in princiepe kan je hem hier even op aansluiten.

Modag

Laatst bewerkt:
oke :thumb: bedankt voor je snelle reactie.

ik ga morgen even de kast open maken en kijken of het me lukt

Hoi,

Lees wel of wel of niet gelukt is als je de kant van de dvd-rom neemt heb je gelijk het voedingskabeltje er ook bij.

Modag

nou het aansluiten van de harde schijf is gelukt :D

maar dan komt er een nieuw probleempje
hij wil dan nl via die schijf gaan opstarten
en geeft dan aan dat ik kan kiezen tussen windows XP of ME
En dat lukt natuurlijk niet want die staan niet (meer) op die schijf

ik neem aan dat ik iets moet doen om gewoon via mijn vaste harde schijf met Vista te starten en dan bestanden van die andere schijf te copieren, maar ik heb geen idee wat.

Hoi,

Als je nu in de bios de sata hd als first boot zet zou die met vista moeten opstarten en dan kan je bestanden over zetten.
Meestal is het om in de bios te komen tijdens het opstarten op del drukken en dan kan je boot device opzoeken.

Modag