• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens overzetten vanuit Excel naar agenda Outlook. 'Private' lukt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

BertDP

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2009
Hallo,

Ik heb een aantal gegevens die ik vanuit Excel in mijn agenda van Outlook wil opnemen. Ik doe dit via 'Openen' en dan via 'Importeren'.

Alle gegevens (onderwerp, herinnering, beschrijving, categorie, etc.) worden correct overgezet. Enkel Private lukt niet.

Ik weet niet waar het fout loopt. Bij het veld 'private' zet ik 'Yes'. Ik probeerde ook al 'Ja' (omdat ik met de Nederlandstalige versie werk), idem 3 (had dit ergens gelezen). En ik voegde ook al Sensitivity toe met als veld 'high'.

Bij het openen van de agenda-afspraak staat het icoontje 'persoonlijk' in de ribbon niet aangevinkt.

Ik gebruik MS Office 2010

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe? Misschien staan de afspraken toch als privé vermeld maar is het een bug in Excel en wordt daardoor het icoontje niet aangevinkt?

Alvast bedankt voor de support!

Bert

Gebruik in plaats van Ja of Yes eens True of 1.

Dag Ed,

Ik probeerde Ja, Yes, True en 1 maar niets werkt blijkbaar. Misschien toch een bug in MS Excel?

Doe je dat middels VBA? Laat je code dan eens zien waar je dat doet.

Een Ja/Nee veld heeft de waarden 0 of -1, dus je kunt -1 nog eens proberen. Verder is de gebruikte code natuurlijk eigenlijk onontbeerlijk om te zien wat je precies doet/

Hallo,

Ik werk niet via VBA maar via de optie 'importeren' in MS Outlook 2010 (ik klik dan MS Office Excel 97-2003 aan - bij de andere versies werkt het niet). Ik koppel dan de velden uit de linkerkolom met de juiste velden in de rechterkolom. Alle velden lukken / behalve het rood gearceerde veld (private melding).

Als bijlage print screen van de verschillende schermen. In chronologische volgorde.

Bekijk bijlage Beeld.docx

Bekijk bijlage Beeld 2.docx

Bijlagen

Laatst bewerkt:
"private" is een gevaarlijk woord, dit heeft ook betekenis in een programmeertaal, misschien dat daarom de import functie hier problemen mee heeft.
Wie geeft de naam "private", jij of het programma?
Kan je "private" vervangen door b.v. "personal"

Private vervangen door Personal maar het wijzigt voorlopig niets :) Eigenaardig dat de andere zaken wel lukken en juist dit een veld niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan