• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Amstellovich1967

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2017
Hallo Leden,

Even een vraagje,
Ik zou graag willen weten hoe ik middels de 2 buttons (macros) op de tabblad Invoer, de gegevens overzetten naar de tabblad Data, zowel de ochtend shift als de Avond shift.
De volgende gegevens zouden dan over gezet moeten worden naar tabblad data op de eerst volgende lege regel en dat dat de volgende regel er dan weer boven deze regel wordt gezet.

Het gaat om de volgende gegevens (geel gemarkeerd) die gekopieerd zouden moeten worden vanuit de Ochtend shift:
Datum (C1)
Shift (C2)
Regel (C40:AI40)
Uren (AI5)
KPI (AI7)

Middels de 2e button de volgende gegevens van de Avond shift:
Datum (C42)
Shift (C43)
Regel (C80:AI80)
Uren (AI45)
KPI (AI47)

Na de macro gedraaid te hebben van de Avond Shift moet alle gegevens binnen:
C10:AH37 gedelete worden
C38:AH38 gedelete
C1:C2 gedelete
AI5 gedelete
AI 7 gedelete
C42:C43 gedelete
AI45 gedelete
AI 47 gedelete
C50:AH77 gedelete

Wie zou mij hierbij kunnen helpen?

Vriendelijke groet,
Rene

Bijlagen

Ja natuurlijk kan dat.
Wat ik eigenlijk bedoelde is dat de gegevens weg worden geschreven op het andere tabblad door middel van het klikken op een van de button voor de ochtend shift op tabblad invoer.
En wanneer de andere button ) avond shift) wordt aangesproken dat dan de volgende gegevens ook worden overgezet naar tabblad Data maar dan als regel boven de al geplaatste gegevens. Dat de nieuwste gegevens altijd op de eerste regel komen te staan. en de rest eronder. De gegevens zakken dan als ware. Is dat mogelijk?

Sorry voor het ongemak.
Rene

Waarschijnlijk zal zoiets bedoelen?

ik heb wel uw samengevoegde cellen verwijderd, als je vba wil gebruiken gaat dat niet.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
@Emields:

Ja dat is perfect zeg, dank je vriendelijk voor je inzet.
Geweldig. Begrijp dus dat samengevoegde cellen en no go is. :thumb:

Groet,
Rene

@Emields:

Vraagje: hoe kan ik de code inzien achter de buttons?
Ik zie namelijk geen macro's erin staan?

Groet,
Rene

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan