Gegevens posten in Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pietjuhhh

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2008
Hey

ik heb naar aanleiding van mijn vorige topic Rekenen in Access nog een probleempje

ik dat mensen gegevens in kunnen vullen in een formulier, en dat de gegevens uit het formulier dan in een tabel worden gezet. De Insert query is het probleem niet.. die klopt helemaal, alleen ik weet niet wat ik bij VALUES neer moet zetten.

ik weet dat het in php moet met $_POST['..'] maar hoe moet het in SQL regeltjes? Ik wil de gegevens, ingevuld in het formulier posten in een tabel, maar ik weet dus niet hoe ik de invoervelden aanroep.

Wie heeft voor mij de oplossing?

ik had alvast deze query in gedachte, maar de VALUES kloppen dus niet.

Code:
INSERT INTO tbl_Facturen ( Factuurnr, Klantnr, Voornaam, Achternaam, Factuurdatum, Factuurbedrag, BTW19, Betaald, Activiteit )
VALUES (NULL, [Klantnr], [Voornaam], [Achternaam], [Tekst55], [Tekst49], [Tekst45], 0, [Soort groep]);

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt, Pietjuhhh

Je kan dit doen via de query-expressie opbouw.
Open je formulier (dit is makkelijk voor later)
Maak een toevoeg-query aan en kies de tabel waaraan je wilt toevoegen.

Klik met de rechtermuisknop onderaan in Veld > Opbouwen > Geladen formulieren > Kies je veld (bijv bruto verkoop) > OK . Verander eventueel de naam zodat het overzichtelijk blijft.
Selecteer vervolgens onderaan Toevoegen aan > selecteer je veld in de tabel.

Als vervolgens bovenaan op Weergave > SQL klikt heb je meteen je sqlcode.

Oke Floor E, dat werkt alvast.

Maar nog steeds werkt het niet zoals het zou moeten.
Ik voeg even een bijlage toe, zodat je mee kan kijken.
http://www.megaupload.com/nl/?d=PKET2PC6

In het formulier Factuur_form moeten gegevens voor een factuur verkregen worden. De grootste hoop heb ik, alleen de velden totaalbedrag en btw19 doen heel raar.
(Ik gebruik office 2007) Als ik de database open, krijg ik een waarschuwing dat bepaalde inhoud van de database is uitgeschakeld.. Als ik die inhoud toesta, komt er in de velden 'Totaalbedrag' en 'BTW19' #NAAM? te staan, en als ik die inhoud niet toesta, komt er wel het goede te staan. Hoe komt dit en hoe verander ik het?

Ook werkt de query nog steeds niet goed. Het gaat hier om de query: qry_Nieuwe_Factuur.
Als ik in het formulier Factuur_form op de knop Factuur bevestigen klik, doet hij niets. Ik heb echter aangegeven dat dan die query uitgevoerd moet worden.
De query heeft gwerkt, maar hij zette de gegevens nog steeds niet in de tabel waar ze heen moeten (tbl_Facturen), maar hij zet ze bij het gegevensblad van de query... :(

Wie heeft er tijd om even naar dit te kijken???

Alvast bedankt, Pietjuhhh

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan