• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens selecteren afhankelijk van maand / kwartaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Reimer1978

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2012
Beste mede-excellers,

In verband met een te bouwen dashboard ben ik op zoek naar een bepaalde formule. In de bijlage zien jullie 2 tabbladen van het DB.

Het eerste tabblad is een overzichtstabblad. In veld Q9 wil ik graag het ingevoerde getal bij de betreffende maand hebben staan dat genoemd wordt op tabblad MT tussen D13 en D24.

In veld Q10 het getal dat hoort bij het kwartaal D28 - D31.

Kan iemand mij hier bij helpen?

Alvast bedankt

Bekijk bijlage CFT-dashboard.xlsx

hallo Reimer

je bent een beetje vaag
a: wat is betreffende maand (uit 12 maanden)
b: wat is kwartaal D28 - D31 (uit 4 kwartalen)

misschien kun je aangeven wat en wanneer iets in "Q9 en Q10" geplaatst moet worden

groet sylvester

hallo Reimer

je bent een beetje vaag
a: wat is betreffende maand (uit 12 maanden)
b: wat is kwartaal D28 - D31 (uit 4 kwartalen)

misschien kun je aangeven wat en wanneer iets in "Q9 en Q10" geplaatst moet worden

groet sylvester

Goedemiddag Sylvester,

Vaagheid hoor ik vaker! Wat ik bedoel is dat de het getal wordt genomen van de maand die net voorbij is. Dus straks is het februari, dan zou automatisch het getal van januari moeten worden weergegeven in Q9

Hetzelfde geldt dus voor Q10 alleen moet hier het getal komen te staan van het kwartaal dat is afgelopen (dus in mei kwartaal 1)

Zo duidelijker?

hallo Reimer
ik denk dat je deze voor de maand kan gebruiken
Code:
=INDEX(MT!D13:D24;ALS(MAAND(VANDAAG())=1;12;MAAND(VANDAAG())-1);1)
en deze voor het kwartaal
Code:
=INDEX(MT!D28:D31;ALS(GEHEEL((MAAND(VANDAAG())-1)/3;0)=0;4;GEHEEL((MAAND(VANDAAG())-1)/3;0));1)
groet sylvester

ps het is zo gemaakt dat als je in Januari zit dat je December krijgt
en als je in het eerste kwartaal zit dat je het vierde kwartaal krijgt

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan