• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens sheets van meerdere bestanden combineren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nicky76

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 aug 2008
Ik heb een 3 tal bestanden die elk iets van 100 sheets bevatten.
Nu wil ik graag de gegevens van sheets die dezelfde naam hebben in 1 sheet plaatsen.
Bestand 1 en 3 bevatten bv een sheet die hojz heet, hoe krig ik de inhoud van deze 2 sheets in 1 sheet?
De sheetnamen kunnen in alledrie de bestanden voorkomen, maar ook in 1 of 2 van de sheets.

Bedankt!

Beste Nicky,

Ik vrees dat je dit handmatig moet oppakken. Want, waar staat de info? Allemaal in kolom A zodat je twee of drie kolommen naast elkaar krijgt? Of kan de info meerdere rijen en kolommen beslaan? Moet de info onder elkaar komen te staan, of naast elkaar? Moeten formules gewaard worden, of hoeft alleen de waarde gekopieerd te worden? Of ook de -voorwaardelijke- opmaak?
Ik vrees dat dit een klus is waar ook de VBA goeroe's alhier een flinke kluif aan hebben, en ik hoop voor jou dat dit maar één keer hoeft te worden uitgevoerd.

Misschien is het handiger om één nieuw bestand verstandig op te bouwen zodat het makkelijker onderhoudbaar is?

Succes en fijn weekend,

Richard

Code:
Sub integratie()
  Workbooks.open "C:\bestand1.xls"
  Workbooks.open "C:\bestand2.xls"
  Workbooks.open "C:\bestand3.xls"
  Worbooks.Add
  Activeworkbook.Saveas "C:\integratie.xls"
  c0="|"
  for j= 1 to 3
     for each sh in workbooks("bestand" & j & ".xls").sheets
       if instr(c0,"|" & sh.name & "|")=0 then 
          Workbooks("integratie.xls").sheets.add sh.name
          c0=c0 & sh.name & "|"
       end if
       sh.range("A1").currentregion.copy Workbooks("integratie.xls").sheets(sh.name).cells(rows.count,1).end(xlup).offset(1)
     next
  next
  Workbooks("integratie.xls").close True
End Sub

Bedankt voor de reacties tot dusver!

Ik heb de bovenstaande code geprobeerd, maar loop deze loopt vast bij:

Workbooks("integratie.xls").Sheets.Add sh.Name

Ik krijg dan de volgende error:

Run-time error '1004':Method 'Add' of object 'Sheets' failed

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

De bestanden bevatten trouwens geen formules, en alle info kan onder elkaar worden geplaatst zonder naar de opmaak te kijken.

Nicky

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan