Gegevens sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

bgvv01

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2008
Berichten
37
Ik heb een database Access 2003 waarin alle elftallen staan vermeld en ingedeeld met namen van de desbetreffende spelers.Nu wil ik een query maken die ervoor zorgt dat ik alle elftallen met de spelers in een query laat zien.Een klein voorbeeld.Spelers van S1 -Spelers van S3 -Spelers van A1 -enz.Er mogen dus alleen records met ja worden getoond.Hoe kan ik dit als amateur voor elkaar krijgen?Misschien kan iemand aan een volslagen leek in een practisch voorbeeld uit leggen hoe dit is te verwezenlijken?:mad:
 
Lijkt mij dat je in Access ook gewoon een SELECT * FROM tabel WHERE veld=waarde kunt toepassen.
 
Lijkt mij dat je in Access ook gewoon een SELECT * FROM tabel WHERE veld=waarde kunt toepassen.

Dit is dus wat ik bedoel met een amateur of een leek,misschien kunt u dit met een practisch voorbeeld duidelijk maken,maar niettemin toch bedankt voor de snelle reaktie.
 
Access gebruik ik niet, ben alleen bekend met de SQL-syntax.


Wil je uit de tabel teams alleen de velden waarbij actief 'ja' bevat dan wordt je query

Code:
SELECT *
FROM teams
WHERE actief='ja'

Het is dus afhankelijk van je databasemodel welke "vraag" je moet stellen.
Hoe je het geheel in Access netjes weergegeven krijg zul je aan iemand anders moeten vragen :)
 
Ok Nu wordt het wat duidelijker waarvoor mijn hartelijke dank.Ik ga het zo verder uitvogelen
Groeten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan