• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens splitten naar textbox userform

• Onderwerp starter Onderwerp starter HWV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HWV

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Beste,

Ik zou graag de gegevens vanuit mijn sheet Opslag, kolom E willen splitten en deze dan wegschrijven in mijn userform textbox Artikel_MAX en Artikel_MAX_1
In de bijlage schrijft hij nu alles naar Artikel_MAX, maar ik zou deze dus gespits willen zien zonder het koppelteken -
De vraag is of dit mogelijk is zonder dat ik een hulpkolom moet aanmaken in mijn sheet Opslag.
Dit zou problemen geven in mijn orginele bestand.

Groet Henk

Bijlagen

Zie de rode regels in de Sub Locate(Name As String, Data As Range)
Code:
    With Data
        Set rngFind = .Find(Name, LookIn:=xlValues, LookAt:=xlPart)
        If Not rngFind Is Nothing Then
            strFirstFind = rngFind.Address
            Do
                If rngFind.Row > 1 Then
                    ListBox1.AddItem rngFind.Value
                    ListBox1.List(ListBox1.ListCount - 1, 0) = rngFind.Columns(0)[COLOR="#008000"] 'ARTIKLNUMMER[/COLOR]
                    ListBox1.List(ListBox1.ListCount - 1, 2) = rngFind.Columns(5)[COLOR="#008000"] 'OMSCHRIJVING[/COLOR]
                    [COLOR="#008000"]''ListBox1.List(ListBox1.ListCount - 1, 3) = rngFind.Columns(2)[/COLOR][COLOR="#008000"] 'VERPAKT PER[/COLOR]
                End If
                Set rngFind = .FindNext(rngFind)
            Loop While Not rngFind Is Nothing And rngFind.Address <> strFirstFind
            [COLOR="#FF0000"]Artikel_MAX.Text = Split(rngFind.Columns(5), "-")(0)
            Artikel_MAX_1.Text = Split(rngFind.Columns(5), "-")(1)[/COLOR]
        End If
    End With

Die kan je uiteraard desgewenst verplaatsen naar een plek binnen de loop.

Laatst bewerkt:
Hoi Edmoor,

Dank voor je oplossing, dit is wat ik zocht.
Ik heb het aangepast in mijn eigen bestand, en werkt perfect!

Groet Henk
Fijne paasdagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan