Gegevens subrapport filteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freddy Fireman

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2009
Beste accessprogrammeurs,

Ik ben bezig met het bouwen van een database voor een instelling in hulpverlening. Alles loopt tot nu toe goed, maar ik loop tegen onderstaand probleem aan waar ik maar geen antwoord op kan vinden, wat ik ook probeer.

Ik gebruik access 2003.

Ik heb een formulier (dagactiviteiten) die d.m.v stLink Criteria gekoppeld is aan een voorgaand Menuformulier met keuzelijst waarbij cliëntID de link is. (werkt prima)
In het activiteitenformulier zijn de NAW gegevens de bron. Hieraan gekoppeld is er een subformulier waar de activiteiten ingepland kunnen worden op datum. Werkt ook allemaal prima.

Nu heb ik via een query een filter gemaakt voor het te openen rapport en deze laat alleen de desbetreffende cliënt zien, wat goed is. Echter wil ik in het subrapport niet alle activiteiten zien die voor een heel jaar gepland staan voor deze cliënt, maar alleen de datum die op dat moment in de record op het subformulier wordt getoond zodat per dag een uitdraai gemaakt kan worden.

Heeft iemand voor mij een idee hoe ik dit op kan lossen?

Alvast bedankt voor de moeite.

Waarom een subrapport? Dat kan toch makkelijk in één rapport?

juist een subrapport/subformulier omdat bij iedere cliënt meerdere activiteiten per dag ingepland worden maar ook ingepland voor datums verder in het jaar.

Dat moet met een formulier inderdaad met een subformulier, maar voor een rapport niet. Ik zou eerst mijn rapport in orde maken, dan komt de rest daarna wel.

het rapport heb ik al maar hoe haal ik dan juist van die dag de gegevens op het rapport die ik in het formulier heb aangeklikt.

Het filter: DoCmd.OpenReport "Dagactiviteiten", acViewPreview, "DagactiviteitenFilter" (waarbij cliëntID de filter is) werkt prima bij de geselecteerde cliënt, maar nu nog de gegevens uit het subformulier alleen op de datum die ik wil zien.

Ik snap dat bij bijvoorbeeld een formulier orders en orderdetails wel de gefilterde gegevens op een rapport komen als je in het formulier orders een order plaats voor een klant en het filter de orderID is, maar ik heb juist in het geval van mijn verhaal het formulier dagactiviteiten gekoppeld aan de cliënt zodat je niet nog eens apart met een keuzelijst of iets dergelijks de cliënt moet gaan opzoeken, want dat werkt wel net als bij bv orders en is mijn vraag overbodig. Het probleem is dat ik nu alle records van het subformulier in het rapport zie en dat is voor het dagrapport nou net niet de bedoeling.

Ik hoop dat mijn probleem/vraag een beetje helder is?

gr.Freddy

Zonder de db erbij kan ik niet heel veel voor je doen vrees ik. Zelf filter ik zelden middels een query, ik gebruik doorgaans het formulierfilter als parameter. Al zou het met een queryfilter ook wel moeten werken. Mij lijkt het op het oog vrij simpel om de datumfiltering in die query erbij te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan