• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens tabbladen optellen in eerste tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

rene1981

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2010
Hoi,

ik heb een bestand gemaakt met ongeveer 30 tabbladen.
Ik wil de gegevens van tabblad 2 tot en met 30 optellen in de eerste tab.

Nu kan ik dit allemaal handmatig gaan doen door middel van in de cel te gaan staan van de eerste tab en dan een som functie gebruiken en dan elke tab afzonderlijk kiezen, maar dat duurt erg lang.
Is daar een makkelijkere oplossing voor?

Al mijn tabbladen zijn dezelfde, met dezelfde inhoud.
Het is een bestand wat ik wil gaan gebruiken voor statistieken per wedstrijd bij te houden.
Dus, in tabblad 2 is de eerste wedstrijd, tabblad 3 is de tweede wedstrijd etc.
Tabblad 1 is de overkoepeling van alle wedstrijden. Daar wil ik dus alle gegevens van alle wedstrijden bij elkaar opgesteld hebben zoals ik die heb ingevuld bij de andere tabbladen apart.

Als jullie de bijlage nodig hebben voor het beantwoorden van de vraag, laat het dan even weten.

Dus, bestaat er niet iets zoals Som van "geselecteerde cellen" van alle TAB bladen?

Ik heb het nu opgelsot door toch alles handmatig op te tellen.

Bedankt!

Gr. René

Laatst bewerkt:
Zou je niet beter alle gegevens op 1 tab zetten met een kolom voor de wedstrijd erbij (datgene wat nu je tabnamen zijn)? dan kan je gewoon direct de kolom optellen of SOMMEN.ALS of zelfs een draaitabel gebruiken.

Zou je niet beter alle gegevens op 1 tab zetten met een kolom voor de wedstrijd erbij (datgene wat nu je tabnamen zijn)? dan kan je gewoon direct de kolom optellen of SOMMEN.ALS of zelfs een draaitabel gebruiken.

Hoi,

bedankt voor de suggestie.
Dat vind ik niet handig. Want ik heb al heel veel cellen in mijn bestand staan en dan wordt het in mijn ogen niet overzichtelijk.

Gr. René

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan