Heb LaCie Edmini netwerkharde schijf, een paar dagen nadat harddisk computer crashte gaf ook deze de geest, natuurlijk een paar maanden nadat de garantie verstreken was, controle lampje brand niet meer en is niet meer op te starten.
Van LaCie helpdesk het advies gekregen om de harde schijf uit de behuizing te halen en zou daarna als deze zou zijn aangesloten op de IDE poort van de computer gewoon uit te lezen zijn.
Volgens de helpdesk (via internet portal) zou de schijf geformateerd zijn ofwel in FAT32 of EXT3, als met fat geformateerd was zou men met windows normaal kunnen uitlezen, en ext3 met llinux.
Helaas dat toen ik het advies heb opgevolgd om de harde schijf uit de behuizing te halen, en hiervan melding maakte, omonwonden medegedeeld dat ik hiermee alle support verloor en zelfs nog niet eens tegen betaling op support hoefde te rekenen.
Noch met windows xp sp2 noch met knoppix linux (op te starten vanaf cd) is de harddisk niet uit te lezen, krijg zelfde soort meldingen als dat ik een harde schijf op de IDE poort aansluit welke op een raid controller is geconfigureerd.
Met windows geven programma's als PC Inspector en Recuva geen respons om de data te kunnen terughalen.
Het lijkt er niet op dat de harddisk gecrasht is maar dat de elektronica van de LaCie netwerkschijf het heeft begeven.
Nadat ik LaCie (Belgie) per e-mail heb benaderd kreeg ik een mail terug dat de harde schijf met het formaat XFS zou zijn geformateerd.
Het lijkt er sterk op dat iedere keer als men LaCie via een andere weg benaderd, men steeds verschillende informatie krijgt.
Bij voorbaat dank voor de hulp om mijn gegevens terug te halen, elk ideetje is welkom.
Van LaCie helpdesk het advies gekregen om de harde schijf uit de behuizing te halen en zou daarna als deze zou zijn aangesloten op de IDE poort van de computer gewoon uit te lezen zijn.
Volgens de helpdesk (via internet portal) zou de schijf geformateerd zijn ofwel in FAT32 of EXT3, als met fat geformateerd was zou men met windows normaal kunnen uitlezen, en ext3 met llinux.
Helaas dat toen ik het advies heb opgevolgd om de harde schijf uit de behuizing te halen, en hiervan melding maakte, omonwonden medegedeeld dat ik hiermee alle support verloor en zelfs nog niet eens tegen betaling op support hoefde te rekenen.
Noch met windows xp sp2 noch met knoppix linux (op te starten vanaf cd) is de harddisk niet uit te lezen, krijg zelfde soort meldingen als dat ik een harde schijf op de IDE poort aansluit welke op een raid controller is geconfigureerd.
Met windows geven programma's als PC Inspector en Recuva geen respons om de data te kunnen terughalen.
Het lijkt er niet op dat de harddisk gecrasht is maar dat de elektronica van de LaCie netwerkschijf het heeft begeven.
Nadat ik LaCie (Belgie) per e-mail heb benaderd kreeg ik een mail terug dat de harde schijf met het formaat XFS zou zijn geformateerd.
Het lijkt er sterk op dat iedere keer als men LaCie via een andere weg benaderd, men steeds verschillende informatie krijgt.
Bij voorbaat dank voor de hulp om mijn gegevens terug te halen, elk ideetje is welkom.